Multiple Choice Test- har jeg da ingen sjanse i kvote 1?

hei Studmed!

jeg har blitt invitert til Multiple Choice Test i Odense- og er selvfølgelig veldig glad for det :slight_smile: , men jeg har et spørsmål angående min sjanse i kvote 1.

jeg har forstått det sånn at når en søker i både kvote 1 og i kvote 2, så vil universitetet først se om dine karakterer er gode nok til å komme inn på studiet via kvote 1. hvis karakterene ikke er gode nok til en plass i kvote 1, da vil du bli invitert til Multiple Choice test for så å se om du kan komme inn via kvote 2. har jeg forstått dette rett?

sier denne invitasjonen til Multiple Choice Test at jeg IKKE kommer inn på medisinstudiet i Odense via kvote 1?

håper noen av dere har et svar å komme med.
på forhånd, tusen takk!
hilsen marianne :slight_smile:

Hej Marianne

Nej - sådan er det ikke. At du er blevet inviteret til MCC betyder, at du opfylder adgangskravene, og at du vil blive vurderet på kvote 2. Hvis du består både MCC og MMI kommer du ind på baggrund af kvote 2 -såfremt dine karakterer ikke giver dig en plads i kvote 1. Dvs. hvis du dumper kvote 2, vil du stadigt blive taget i betragtning i kvote 1 - hvis dine karakterer er høje nok. Det ved de først den 5. juli - hvor kvote 1 ansøgere søger ind.

Hmm… sig til hvis det lød lidt kringlet :S :S Sys jeg selv det gjorde. Alt i alt - når man bliver vurderet i kvote 2 - bliver man automatisk vurderet i kvote 1 også.

Mange hilsner

[quote=“Pingo”:2ix1o6i5]Hej Marianne

Nej - sådan er det ikke. At du er blevet inviteret til MCC betyder, at du opfylder adgangskravene, og at du vil blive vurderet på kvote 2. Hvis du består både MCC og MMI kommer du ind på baggrund af kvote 2 -såfremt dine karakterer ikke giver dig en plads i kvote 1. Dvs. hvis du dumper kvote 2, vil du stadigt blive taget i betragtning i kvote 1 - hvis dine karakterer er høje nok. Det ved de først den 5. juli - hvor kvote 1 ansøgere søger ind.

Hmm… sig til hvis det lød lidt kringlet :S :S Sys jeg selv det gjorde. Alt i alt - når man bliver vurderet i kvote 2 - bliver man automatisk vurderet i kvote 1 også.

Mange hilsner[/quote]

tusen takk for svar- igjen!
da har jeg fortsatt en sjanse i begge kvoter…

  • nå er det bare å begynne å glede seg til Odense-turen i april. :slight_smile:
    Mvh Marianne