Nærværende hjemmeside er dårlig reklame for medicin!

Du har så evigt ret. Vi kan ikke benægte, at de ikke holder… Mr. “13 i Skriftlig dansk”. :twisted:

[quote=“stud.med ???”:huy4fswh]…mundtlige hippieeksaminer…
[/quote]

:smiley:

Som det fremgår af tråden, har jeg tildelt en advarsel til Stud. med. Samtidig vil jeg opfordre til, at ignorere diskussionen - den ender vist kun eet sted - mudderpølen?

Jeg vil på det kraftigste anmode om, at debatten i tråden foregår i en sober tone - rent trav hele banen rundt tak!

Man vil jo nødig deltage i en sådan useriøs mudderkasten - men man kan jo næsten ikke lade være…

Selvom du, “Stud.med ???,” har ignoreret det, er der jo rent faktisk kommet et par argumenter der påstår at dine hypoteser er både overfladiske, inkoncistente og forfejlede.

Ad inkoncistens:

[quote]Til stud. med???
Fra Politikens Retskrivnings- og betydningsordbog:
“Hippie: Navneord (fælleskøn)
Bøjes: Hippien, flertal hippier, hippierne
Deles: Hip-pie
= Person der vender sig imod den almindelige levevis og normerne i samfundet, fx. ved at gå i usædvanligt tøj, leve i grupper sammen; især kendt fra ungdommen i 1960’erne og 1970’erne”

Hvis det er netop dette indtryk, du har fået af medicinstuderende på dette site, så er det da i orden at kalde os hippier. Personligt har jeg svært ved at udtale mig om vi vender samfundets normer ryggen og går i usædvanligt tøj udfra debatindlæggene herinde.

Fra samme ordbog:
“Småborgerlig
= Præget af snæversyn, fastholden ved det man er vant til”

Så vi er altså både normbrydere og snævertsynede?? Prøv dog at lade være med at modsige dig selv. [/quote]

Ad overfladiskhed:

[quote]Det indtryk man får af de medicinstuderende efter at have fulgt med på nærværende side
Hmm…du mener altså at en god egenskab hos en læge ville være at generalisere mennesker på den måde du gør???

Dårlige til at kommunikere, jf. de utallige stavefejl, indlæggendes generelle usle kvalitet m.v.
Dette er et afslappet forum, jeg er sikker på at de fleste her inde er fuldt ud kapable til at stave rigtigt hvis det nu var et mål for dem…imidlertid er ikke alle lige så rigide som dig i fht retskrivning… Ligeledes skal du også huske på at mange af indlæggene er skrevet av norske og svenske studerende som naturlig nok ikke har en pletfri dansk grammatik…

Hippier, jf. ”du skal have 100 sabbatår før du er klar”, ”SDU er det bedste” (as if!).
Lige som du gør i dit indlæg, skriver folk hvad de mener - måske skulle du være mere ydmyg for andres meninger og holdninger - respekt for andre mennesker er alfa&omega hvis du vil være læge. Hvis du ønsker en debat omkring et emne, vil jeg anbefale at du fremfører dine meninger på en mere nuanceret og voksen måde næste gang. Din aggressive måde at formulere dig på hindrer ethvert forsøg på en fornuftig diskution!

Åndeligt inerti, jf. fraværet af evnen til at reflektere ordentligt over tingene.
Det er fint nok at du har en annen mening end det der fremkommer i dette forum - men måske skulle du også blive bedre på at reflektere over hvorledes dine holdninger kan formuleres på en mer objektiv og saglig måde… Igen en vigtig egenskab hvis du skal være læge.

Urealistisk selvforståelse, jf. ”KU er mindst ligeså godt som Ivy League” (henvises der her til, at der kun skrives 2 usle 10-siders opgaver på hele studiet, ja, det må man virkelig sige er forberedelse i verdensklasse til at blive ”akademisk” læge).
Før du udtaler dig om medicinstudiets indhold skulle du måske selv forsøge at læse nogle år - jeg skal love dig det er nok af “akademisk forberedelse” i løbet af de 6,5år!

Jeg siger ikke at jeg er bedre end jer, men konstaterer blot, at de medicinstuderende herinde generelt er dårlig reklame for studiemiljøet.
Hmm…hvis du mener alle medicinstuderende er dårlig reklame, skulle du måske overveje at finde et andet studium - du vil da nødigt blive sammenlignet med os??? Realiteten er at de fleste medicinstuderende sidder med næsen i bøgene flere timer hver dag, og under praktik kommer man ud i ret svære situationer og møder alvorligt syge mennesker - skulle man være lige så alvorlig og seriøs hele tiden som man er i møde med sine patienter, så ville man næppe holde ud i dette yrket i særlig lang tid… Hvis du er så heldig at blive optaget på medicinstudiet, vil jeg anbefale at du hurtigt anskaffer dig en solid portion humor og selvironi, samt revurderer dine holdninger igen, før du starter…ellers tror jeg du går en hård, ensom tid i møde…

Og uanset hvad… Jeg kan forudse, at der nu kommer en masse crap indlæg, som ikke formår at modargumentere noget af ovenstående, men blot underbygge det.
Ja…men så håber jeg ligevel at du tager mit crap til efterrætning, og jeg håber du behandler dine evt fremtidige patienter med større respekt og forståelse (ja, jeg gentager mig selv - men jeg tror faktisk du behøver at høre det flere gange) og opfører dig en smule mindre rigid og allopsykisk orienteret i fremtiden. Hint; når nu alle andre her inde mener noget andet end dig, så er der jo ret store odds for at der måske ikke er “alle de andre” der er noget galt med…[/quote]

Ad Forfejlet teori:

[quote]Kære Stud med???. Dit indlæg viser at du ikke har forstået hvad det vil sige at være læge og læse medicin. Du mener at vi er samfundsnassere der får en dyr uddannelse men er ikke på arbejdsmarkedet i lang tid…dvs. udbyttet er ikke stort iforhold til investeringen. Til denne påstand vil jeg gerne have dig til at læse artiklen “Samfundet scorer store gevinster på uddannelse” i ugebrevet A4 (link:
http://www.ugebreveta4.dk/smcms/Ugebrev … tm?ID=8504 ) hvor det fremgår at "De uddannelser, der giver højeste økonomiske gevinst for samfundsøkonomien, er de lange sundhedsvidenskabelige uddannelser, typisk læger. Her er afkastet 67 procent eller 9,1 millioner kroner, mens jurister og økonomer, folk med lange og mellemlange samfundsvidenskabelige uddannelser, giver et samfundsøkonomisk afkast på knap 60 procent. " så før du udtaler dig om noget bør du have kendskab til hvordan virkeligheden er.[/quote]

Så indtil du har evnet at modbevise disse fremsatte argumenter(istedet for at komme med totalt uinteressante provokatoriske indlæg), må man vel sige at bolden er din.

Hmm…gad nok godt vide, hvilken skole Mr. Studmed??? har gået på - og ikke mindst hvilken censor, han har haft - for han fortjener da bestemt ikke den karakter - måske et tegn på, at der er gået inflation i 13’taller her på det sidste - men hvad er et 13-tal fra folkeren værd!? Det svarer jo mere eller mindre til et 9-tal på gymnasiet! :smiley:

Jeg har nu lukket denne tråd - med håb om mere konstruktiv og venligsindet debat andetsteds.