Någon som kommit in i Aarhus med vinterstart?

Hejsan!

Finns det någon här som har kommit in på medicin på Aarhus universitet med vinterstart ( i början av 2011)? Jag har gjort det och skulle gärna komma i kontakt med någon till som gjort det :smiley:

Mvh Jessica

Heej … jeg er også kommet ind i Århus til vinter :slight_smile:

Hej!

Vad kul att du också har kommit in! Bor du i Aarhus? eller hur länge före studiestarten tänker du åka dit? :slight_smile:

Ja det er fedt :slight_smile: jeg bor ikke i Århus, men skal flytte dertil på et tidspunkt, men det første stykke tid har jeg tænkt mig at rejse frem og tilbage med tog, hvorfor hvor jeg bor nu … jeg forstod ikke helt det sidste spørgsmål :slight_smile:

Jaha okej :slight_smile: med min sista fråga menade jag om du planerar att bo i århus ett tag före skolan startar (den 01.02.11)? Jag funderar nämligen på att åka dit någon månad före så att man hinner lära känna staden och kanske några andra som också ska börjar med vinterstarten? :slight_smile:
Vet du förresten i vilka delar av Århus som det är bäst att söka boende? :slight_smile:

Hej igen :slight_smile:
Jeg har ikke så meget styr på boliger i Århus, men jeg har hørt fra en del andre, at det kan være lidt svært at finde noget :slight_smile:

Hej!

  • Jeg er også kommet ind til vinter, men ved ikke helt hvornår jeg flytter dertil. Dog ved jeg at du skal søge i meget god tid for at få en bolig (I hvert fald hvis du søger via UngdomsboligÅrhus)

Denne side er et godt sted at starte, da de har mange slags boliger (kollegier, lejligheder etc.) http://ungdomsboligaarhus.dk/

Jeg vil faktisk råde dig til allerede at søge nu hvis du bruger denne side. Men du kan jo selv undersøge ventetiderne derinde :slight_smile:

Yep, jeg blev også vinterstarter på AU. Mht. bolig, så bor jeg lidt udenfor byen, så en måned eller to fra eller til betyder ikke så meget.

Som nævnt ovenfor: ungdomsboligaarhus.dk er stedet at søge, når du har fået bekræftet din studieplads :slight_smile:

  • Jacob

[quote=“Jessllca”:371usbqk]Jaha okej :slight_smile: med min sista fråga menade jag om du planerar att bo i århus ett tag före skolan startar (den 01.02.11)? Jag funderar nämligen på att åka dit någon månad före så att man hinner lära känna staden och kanske några andra som också ska börjar med vinterstarten? :slight_smile:
Vet du förresten i vilka delar av Århus som det är bäst att söka boende? :slight_smile: [/quote]

Velkommen til Danmarks bedste studiemiljø…!

Ang dit spørgsmål:

Har du penge så er Trøjborg et utroligt lækkert sted at leje en bolig, det ligger tæt på uni, strand og centrum. Ellers er Aarhus C også populært grundet byens liv.

Har du knap så mange penge så kig på kollegie8000.dk og søg i postnumrene 8000 og 8200…

Steder du nok bør undgå vil være: 8210 Brabrand og 8200 Hasle da det er områder med indbrud og ubehagelige tilråb hvis man går der alene som ung pige.
Gider du ikke en lang cykeltur så undgå Viby…

Håber du falder godt til…

Tillykke med optagelsen Jessica. Jeg havde selv vinterstart i 2010, og ligesom dig flyttede til Aarhus, en måned før studiestart.

Oprette straks en ansøgning på ungdomsbolig.dk, så vil du vente kortere - uanset hvad for lejlighed du ansøger eller hvis du tillføjer flere. Dvs din køtid til hver lejlighed, er efter hvor lang tid du haft en konto.

Jeg boer selv på herredsvej i Hasle og hvor jeg boer sker det aldrig noget galt, dog er det områder omkring hvor der sker indbrud etc. Ehhhmm…Efter jeg nu set hvilket dato og år du skrev (2010), forstår jeg at du allerede er på plads- Og jeg kender allerede en Jessica fra Sverige som lige læst 1. sem… lol.

Tillykke til alle optagne! :slight_smile:

Jeg er også vinterstarter 2012! Jeg søger også bolig til januar/februar.
Bor ved kbh. Så håber på at finde noget! :slight_smile:

[quote=“emildurukan”:1dz1xzqj]Tillykke til alle optagne! :slight_smile:

Jeg er også vinterstarter 2012! Jeg søger også bolig til januar/februar.
Bor ved kbh. Så håber på at finde noget! :slight_smile: [/quote]

Tillykke med optagelsen Emil og rigtig hjertelig velkommen til medicinstudiet i Aarhus!

Jeg er selv lige startet og du kan glæde dig, for det er rigtigt fedt! Gå ikke glip af rusturen!!!
Mht. bolig: det er lidt svært, men ikke umuligt. Det er lykkedes for de fleste på mit hold (medmindre de pendler) at finde et sted at bo, selv om vi reelt kun havde 25-26 dage til det.

Det er lidt dyrt, men det er måske værd at investere i boligportalen.dk og søge privat derigennem… men ellers er det kollegie8000.dk (tror jeg det hedder) og ungdomsboligaarhus.dk.

Så, endnu engang, velkommen til!

Mvh
Mignon
(ly-ly-ly-ly-ly-ly-ly-ly-lykkelig :lol: )

Jeg er også vinterstarter AU '12 :slight_smile:
Bliver super spændende ^^ Er meget beroligende at læse herinde at jeg ikke er den eneste med boligproblemer og at det derudover ikke kan betale sig at læse i forvejen :stuck_out_tongue:

Jeg håber på at få et værelse på 4. Maj Kollegiet, hvor jeg grundet min frihedskæmper-far allerede er nummer 1 på ventelisten, men i tilfælde af at det ikke lykkedes, ved i så om der findes værelser til leje i kortere perioder? En SU-venlig udgave af bed&breakfast? :stuck_out_tongue:

Tak Mignon!

Jeg glæder mig ekstremt meget! det er VIRKELIG svært at vente til januar/februar. Og jeg skal nok sørge for at deltage i rusturen :slight_smile:
Kan se her på siden, at det skulle være rigtig fedt! Også det at studere på AU i det hele taget :wink:

Jeg står på ventelisterne på flere forskellige kollegier inde på ungdomsbolighusaarhus.dk, men jeg tror, at boligportalen er min eneste chance. Jeg er medlem nu:) Jeg tjekker hver dag om der er noget, der er dukket op. Hehe

mvh
Emil