Nåh, SDU'er - hva' så?

Hejsa alle jer kommende SDU’ere - nærmere bestemt de dejlige vinterstartere!
Jeg står i den situation, at jeg til vinterstart skal flytte fra Hovedstaden og til Odense så jeg kan starte på studiet. Jeg kender absolut ingen i Odense, og jeg har aldrig været der :stuck_out_tongue:

Jeg har siden ~28. Juli været på venteliste på studiebolig-odense.dk, men har stadigvæk ikke modtaget noget nyt om bolig. Er ved at være godt desperat efterhånden(!) Står på venteliste hele 21 steder nu.

Er der nogen andre der står i min situation el. lign? Og hvad er status i jeres tilfælde?

Vh
Sarup

Hei!
Har søkt bolig ca. like lenge som deg, og fikk første tilbud nå på tirsdagen…
Det var riktignok på Tornbjergkollegiet, -ikke akkurat det mest sentrale, men da kommer det sikkert flere tilbud til alle snart… :wink:

Hej Maiken!

Hvor i Odense har du søgt?

Om ikke andet må man acceptere at man ikke kan få sin drømmebolig i første omgang. Må jo nok indse at jeg bliver nødt til at bide i det sure æble, og finde en “midlertidig” bolig at bo i. Så må jeg leve med at bo på 2½ m2, eller uden eget køkken el. bad :wink: Man har jo fortrinsret når først man er inde i systemet som lejer, og herefter skulle man jo kunne finde et godt sted :smiley:

Vi har det i hvert fald lettere end de stakler der skal finde en bolig i Kbh - så jeg kan ikke rigtig klage :smiley:

Har hovedsaklig søkt i området rundt universitetet, da jeg ikke har noen kjennskap til byen (eller landet;)), har blitt anbefalt HCØ, men tror jeg takker ja for å sikkre meg… Som du sier, man kan jo alltids bytte senere!

I kan måske lige kigge forbi http://www.ugeavisen-odense.dk, der er nogle private boligannoncer.

Hej Sarup!

Som vinterstarter på KU begynder jeg snart at gribe efter ethvert halmstrå mht min boligsituation.
Derfor dette: Da du skriver du flytter fra hovedstaden til Odense, må det betyde at du flytter fra et sted i København. Dette sted- er det et som så står tomt når du smutter til Odense?
I så fald har du her fundet en som meget gerne vil leje stedet :slight_smile:

Simon, din stakkels fyr - forstår godt den følelse af panik der spreder sig :wink:

Men nej, desværre - jeg flytter fra Tåstrup og til Odense, og stedet står desværre ikke tomt herefter :frowning: Det er også lidt langt fra Blegdamsvej alligevel.
Men held og lykke med den boligsøgning!
Kan fortælle at jeg ved studiestart sidste år oplevede en nordmand på KU, som rejste til danmark uden noget som helst sted at bo - men han klarede sig fint, og fik relativt hurtigt et sted at bo :smiley:

Så op med humøret!

Hæhæ tak for medlidenheden :lol: Jeg må hutle mig gennem tilværelsen det første stykke tid- måske jeg får købt så mange bøger, at de kan give lidt læ under den motorvejsbro jeg kommer til at kalde hjem!

Puuh jeg har heldigvis allerede fundet et sted at bo i Odense, er også vinterstarter.

Er i rigtigt desperate må i leje det lille legehus der står nede i min have. :lol:

Hej,

Jeg skal også starte på SDU til febuar…og leder også efter bolig.

Jeg var lige nysgerrig, i siger i har søgt siden 27 Juli, men har i også stået på boliger hvor man deler badeværelse og køkken? Fordi det har jeg valgt fra, og er nu nervøs for at jeg slet ikke kan nå at få et sted at bo før vi starter.

mvh Sara

Kig evt. ind på http://www.boligportal.dk
Der er der slået en del lejligheder i Odense op.

Go’ jagt

Har fået tilbudt tag over hovedet :wink:

Står som nr. 7 til et boligtilbud hos Uglehøjen (studiebolig-odense.dk)…

Så nu får vi at se… !

Hej:)
Jeg er også vinterstarter på SDU og har netop fået tilbudt husly på HC Ørstedskollegiet. Kommer fra Kbh og stod kun få mdr på ventelisten, før jeg fik et tilbud. Så det burde kunne lade sig gøre. Pøj pøj med det :up:

Jeg fik boligen :wink:

Det var godt nok rart at få orden på dét!
Med knap 2 mdr til studiestart var jeg ved at blive lidt nervøs :stuck_out_tongue: