Jeg er efter netop endt 6. semesters klinikophold blevet tilbudt at hjælpe en ph.d. studerende på afdelingen med noget databehandling på hendes projekt henover sommeren. Dette er en glimrende mulighed for at få skabt nogle kontakter, som jeg er meget glad for. Det skulle dreje sig om ca. 60 timers arbejde.
Pågældende ph.d. studerende har så givet mig det valg om jeg enten vil have timeløn (125,-kr) eller om jeg vil arbejde gratis og til gengæld få mit navn på 1-2 artikler… Jeg synes det er lidt af et dilemma da jeg på den ene side virkelig har brug for pengene som fattig medicinerlus der gerne vil have lidt til ferien.
På den anden side tænker jeg (sikkert ligesom flertallet af jer derude): ‘vælg navn på artiklen!’ da vi jo alle får tudet ørerne fulde med hvor vigtigt det er at få udgivet noget inden vi er færdige med studiet. MEN, jeg har svært ved at finde ud af hvor meget det faktisk betyder at man får sit navn på en eller to artikler - og det er jo ikke førsteforfatter vi snakker om her.
Hvad tænker I?