Nogen der har taget fag på Harvard Online Medical School?

Nogen der har taget fag på Harvard Online Medical School?
0

Nogen der har erfaringer med ovenstående? Og kan fortælle hvordan eksamenerne foregår? Altså kan man godt tage dem over nettet, i DK selvom Harvard University ligger i Amerika? Og giver en bachelor i Medicin fra Harvard University adgang til kandidat uddannelsen i Medicin her i DK?

Jeg tror du skal have fat i studenterrådgivningen eller KU…

sikkert ikke med online bachelor, der indgår praktiske elementer i de danske uddannelser (bl.a. kliniske ophold og dissektion på bachelor) som man ikke kan tage online.

Dissektionen er ikke obligatorisk på SDU, men er det muligvis også andre steder.
Tror også vejen frem er at kontakte universiterne hver for sig. På SDU har vi en del nordmænd der kommer ind på kandidaten efter at have taget deres bachelor i Polen.

Nej det skal du nok ikke regne med den gør :slight_smile: Dette skyldes bl.a. at en bachelor i USA er sådan at deres 2 første år svare til de sidste 2 år af vores gymnasietid og deres sidste 2 år svare til vores første 2 år af bacheloren… Har selv bachelor fra USA og det gjorde jeg fik lidt merit men det var ikke adgangsgivende :slight_smile:

Jeg har faktisk taget kurser på Havard medical school external education, hvor jeg tog physiology, biochemistry, genetics og Immunology. Jeg var glad for kurset. Eksamen er på nettet med multiple choice, men hvor man ikke må gå fra siden. Der er også små test igennem kurset. Det hele er på nettet hvor der er videoer med forskellige professorer og læger, og flere interaktive øvelser, der gør det lettere at forstå.

Jeg har ikke undersøgt det men jeg tror ikke det er noget man kan få merit til en bachelor uddannelse.

Tusind tak for svar! Og mange tak for hjælpen. Så du tror ikke man kan få merit for fx genetik ?

Jeg ved det ikke. Det er bestemt hver at undersøge. Jeg tror at man skal tage eksamen uanset hvad, fordi det er taget på nettet

Endnu engang tusind tak for hjælpen :smiley: