Nogen der kan anbefale bøger til 1. semester kandidat KU?

Hej
Jeg starter på 7. semester, nu her efter sommerferien. Jeg Kan desværre ikke finde boglisten på akademisk boghandels hjemmeside. Er der nogen af jer, der for nyligt har afsluttet 7. semester på KU? Det vil være en stor hjælp, hvis I kunne fortælle hvilke bøger man skal bruge :slight_smile:

Så vidt jeg husker var det blot “Subjektivt & Objektivt” man skulle bruge… Evt kan du overveje oxford handbook of clinical medicine, hvis du vil have noget med i lommen til at slå op i…

velkommen til den kliniske verden :slight_smile:

kig ind hos panum boghandel . Der kan du få alle pensumlister fra d.1/8
Oxford håndbøger (eller de danske kompendier) -kirurgisk og klinisk medicin er uundværlige
Hyg dig

Jeg var på 7. semester sidste efterår og der var det bogen Subjektivt/Objektivt.
Helt ærligt, så læste jeg dog aldrig i den og det var heller ikke nødvendigt, men altså, sikkert fin nok bog uanset hvad. Det du virkelig lærer noget af er dine CEKU kurser og så rutinen på opholdet. Jeg synes mest, at Sub/Ob var til, hvis jeg ikke kunne huske, hvad jeg havde lært.

Hvis man ellers bruger andre bøger har jeg set nogle med Skadebogen til eksempelvis ortopædkirurgisk ophold eller i skadestuen. Jeg lånte den, men måtte sande, at den kun havde underholdningsværdi og ingen faglig værdi. Fint nok som guide, men du kan ikke rigtig regne med det hele, der står i den. Den passede slet ikke til retningslinjerne på FRB hospital eksempelvis.

God fornøjelse med semestret :slight_smile: