Nogen idéer til at kvalificere sig?

I et indlæg i den nye “Sund Og Hed” (SDU) skriver studieleder Sven Stenvang Pedersen, at man allerede under studietiden bør gøre sig seriøse overvejelser om, hvilket speciale man gerne vil vælge en gang.

Der sidder nu sikkert mange, der ligesom mig, er panikslagne over at de ikke kan komme ind på deres drømme-speciale i fremtiden pga. 4 års-regelen…hvad gør man så? Hvad mener Sven Pedersen, når han siger, at man bør gøre seriøse overvejelser under sin studietid?

Betyder det at:

  • man bør lave prægraduat forskning - i så fald, ville dét gavne én når man skal søge om speciale?

  • relevant udlandsophold?

  • skrive ph.d. under studiet?

Jeg er lidt på bar bund. Jvf. tråden med at brænde for studiet…så har jeg selv altid haft et stort ønske om at blive neurokirurg - også inden jeg startede på studiet. Nu, på 6. sem. fortsætter min drøm stadig og dét er dét det skal være…

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor populært neurokirurgi er, men hvordan kvalificerer man sig mest relevant under studietiden, så man kan komme ind der hvor man gerne vil?

Lidt rodet indlæg, sorry…men det fyldte bare i mine tanker.

Dennis

Ingen ved vel præcis hvordan man skal kvalificere sig til uddannelsesstillinger når pointsystemet forsvinder. Seriøs ass-kissing er jo atid et godt udgangspunkt :wink: så tag kontakt til den nærmeste neurokir. afd. og find et forskningsprojekt du kan koble dig på. Det behøves jo ikke at være fuldtids forskning, man kan lave det sideløbende med studiet. Skriv din Osval (eller øhm, hvad det hedder på SDU) på afdelingen etc.
Måske kan du få et vikariat på afdelingen når du har haft neurologi?

Kort sagt: Jo mere du er kendt på afdelingen (helst for noget positivt) jo nemmere er det vel at få introstilling og i sidste ende uddannelsesstilling.

http://www.sst.dk/Uddannelse/Laeger/Pro … px?lang=da kan du få et indtryk af hvor populært neurokir. er.

Held og lykke :slight_smile: