Springer lige ind i samtale
SDU, AAU og AU kan give dispensation og lægge op til 1 oven i dit karaktergennemsnit, hvis der er tungvejende årsager.
Man skal dog have dokumentation, fx psykologudtalelse, journalnotat og/eller lægeerklæring.
Så man kan sige, det er ikke “bare” et card blanche til at sige " jeg var lidt rodløs, så derfor fik jeg ikke så gode karakterer, og så forlod mit livs dengang store kærlighed mig, lige inden skriftlig eksamen"…
Det skal, lidt på spidsen, være fordi man så absolut har været nødt til at være tilstede andre steder, fysisk/psykisk, end på ens studie - og at det ikke er noget, man ville have lyst til at bytte en karakter for
Det er vel kun til folk der ikke opfylder karakterkravet for at søge kvote 2 ik? I dette tilfælde opfylder han/hun kravet med et snit på 6,1. Eller tager jeg fejl?
Alle kan søge det Så hvis man fx på sin ungdomsuddannelse var meget syg, indlagt mv., og derfor “kun” kunne få et snit på 9,0, så kan man søge, og så vurderer de, om der er grund til at mene, at hvis man ikke havde haft disse ekstraordinære årsager, så kunne man have lagt en bedre præstation. Hvis det så vurderes “ja”, så kan ens snit fx ende med at blive 10,0 i kvote 1 ansøgningen