Noter

Noter
0.0 0

Hej, jeg vil gerne vide, om man skal bruge nogle af de ting, man har lært i nogle af fagene fra gymnasiet på medicinstudiet. Altså skal jeg fx tage mine kemi-, biologi - eller matematiknoter med (skal til at flytte)?

Hej med dig

Jeg tror ikke, at du får så meget gavn af dine noter fra gymnasiet. Mig bekendt er der ingen fra mit hold der bruger dem, og det gør jeg heller ikke. Du starter som regel fra bunden på et kursus/fag, så man får opbygget et fundament :slight_smile:

Men det kan vel heller ikke skade at beholde dem.

Medmindre dine noter er fantastiske opslagsværker, så tror jeg ikke de vil have nogen specielt gavnlig effekt.
Hvis de har, så vil det ønskede niveau nok desværre hurtigt overskride lærdommen fra gymnasiet :slight_smile:

Kemi noter er umiddelbart de eneste jeg kan finde en smule brugbare, men ellers ville jeg nu bare tage den med ro :slight_smile:

Som Kulka Skriver, så starter et fag fra bunden, hvor du får al basal undervisning igen, såfremt du har haft den før :).

Gem pladsen i bogreolen til medicinerbøgerne :slight_smile: og opmagasiner de gamle gymnasienoter, hvis du ikke vil smide dem ud :slight_smile:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tak for svarene. Folk nævner opgaver, man skal regne ud på studiet, og at de er sværre. Er det matematiske studier, hvor man skal bruge lommeregner?

Der vil være flere fag som har et fokus på matematiske beregninger - Medicin er jo et naturvidenskabeligt studie - ingen naturvidenskab uden beregninger :wink:

Om Matematikken er svær? det er vel op til den enkelte - jeg tror ikke, at niveauet når højere, end at det krævede A-niveau, ikke kan klare problemstillingerne! :slight_smile:

Det tangerer fra basal matematik, statistik og sandsynlighedsberegning til formler om absorbans og fortynding i de mere Kemiske fag :slight_smile:
Jeg vil anbefale dig at gemme den lommeregner som du benyttede under Matematik A - den kan være en hjælp til tider.