Oftalmoskop - gode råd ønskes

Kære alle

Jeg er netop blevet spurgt om nogle ønsker til en kandidatgave. Jeg har længe gerne villet have et oftalmoskop, da jeg både har og også i fremtiden kommer til at arbejde en del inden for neurologi. Her har jeg ofte savnet at have et.

Er der nogle af jer, der har nogle gode råd til, hvilke krav man bør stille til dets tekniske formåen? Kender I eventuelt nogle gode mærker?

På forhånd tak

Hey

Heine, som kan fåes fra Lindcon er vist standard. Jeg kan ikke huske den anden store aktør på det danske markede med oftalmologiske instrumenter.

Mvh

-og hvis det skal være luxus, så er Welch-Allyn panoptic lige sagen. Den koster dog ca. 5000 kr på nettet, og nærmere 7000,- i danske butikker. Lidt for dyrt til min smag, for noget man ikke rigtig kan have i kittellommen (hvis man absolut vil have det i lommen, så er Heine mini oplagt, men ikke helt så god, og det er lidt “så som så” med at få det til at blive i lommen).

Som udgangspunkt så ligger oftalmoskopet på de steder/afdelinger hvor man skal bruge det… det er mest når man skal udstyre sin klinik man køber et oftalmoskop.