Økonomi efter lægeløfte?

Hej kære kolleger :slight_smile:

Er der nogen der ved hvad der er smart at gøre når man er blevet kandidat (og modtaget sin sidste SU), der er jo et par måneder til man får løn i KBU…
Jeg kunne på Fadls hjemmeside læse mig til at når man er ved at blive færdig med studiet (f.eks juni 2011) skulle man sende en mail om det og man ville herefter blive meldt ud per d. 1. sept.
Betyder det at man kan tage vagter i sommerferien selv efter man har lagt lægeløfte? Det kunne jo være meget nice at kunne betale husleje :wink:
Har for nylig meldt mig ind i a-kasse, men der er jo for det første en karensmåned, for det andet delte meninger om det kan betale sig for en cand. med. at være medlem af a-kasse… :slight_smile:
Hvad gør I andre?
På forhånd tak :slight_smile:

Mvh Karoline

Hvis du har været meldt ind i en A-kasse et år inden du bliver kandidat, så har du ikke 1 md. karantæne.
Om det kan betale sig eller ej afhænger af hvor hurtigt efter aflagt lægeløfte du skal starte på din KBU, og om du bliver i DK, så er der mulighed for at få penge under ferien.
Hvis du tager vikariat inden KBU, er det heller ikke sikkert der er så meget at hente. Om det kan betale sig eller ej er meget afhængigt af hvordan din situation ser ud.

Der er et par andre A-kasse tråde her:

a-kasse-hvordan-er-det-lige-t15505.html a-kasse-som-laege-t16155.html