"Olde-kolde-holdet"

Så vender jeg stærkt tilbage efter en snak med Bianca Houlind.
Skulle der være andre, der som jeg, er helt grønne bag ørerne, med samme ønske om at komme på “olle kolle hold”, kan jeg oplyse, at skal man starte på 1. semester på KU skal man snakke med Gitte Birkbøl på tlf.: 3532 7092 Hun tager sig af de lister, men først når man har fået svar på sin ansøgning.
Bianca Houlind konkluderede lidt tørt, da vi var færdige med at snakke forbi hinanden (hun troede jeg allerede var studerende og ønskede at skifte hold), “at de studerende troede hun vidste alting, men hun var altså kun et menneske” :wink:
Men derudover kunne hun oplyse, at de en gang imellem oprettede hold hvor der var enkelte lidt ældre studerende, men ikke deciderede “olle kolle hold”. - Fint for mig, bare der er lidt flere i samme situation som jeg m. barn/børn, så skal det nok komme til at fungere…

Igen tak for al jeres hjælp.

Og endnu en gang er det lykkedes mig at få overset et indlæg - undskyld og tak siam.

Undskyld jeg blander mig, men er det ikke lige meget om dine kommende medstuderende har barn/børn? Det vigtigste må da være, at de er lige så tolerant som dig! :roll:
Studiet er også et studie i læren om forskelligheder, medmennskelighed, gensidig forståelse og tolerance.

Held og lykke med din optagelse og holdsætning. :?:

Du har så evigt ret tossen. Men visse ting bliver simplere, se for eksempel siams udmærkede indlæg.
Men jo, jeg giver dig ret i, at det burde være lige meget og det er det forhåbentlig også. Men en vis modenhed vil være dejligt efter en noget anstrengt hf-tid :wink: Jeg skal passe på mine ord nu, jeg er ikke ude på at fornærme en eneste sjæl, men jeg håber inderligt, at der vil være en betragtelig forskel i forhold til min hf-tid, nu hvor jeg kommer til at gå på et studie mine medstuderende bevidst har valgt til og som ikke bare et et par års ophold på vejen, indtil de finder ud af, hvad de skal bruge resten af deres liv til. Meget godt kan siges og gymnasieskolerne landet over, men jeg er led og ked af de få der ødelægger det for de mange, og må indrømme at jeg besidder en hvis frygt for, at historien vil gentage sig de første par år på KU indtil de værste freeriders er sorteret fra.
Derudover, er jeg heldig at komme på et hold med andre der har børn, kan jeg håbe på, at de enkelte timer er placeret “børnevenligt” i forhold til de enkelte daginstitutioners åbningstider.
Jeg håber jeg har forklaret mig selv godt nok, ellers må du endelig give mig et spark - så skal jeg forsøge igen :wink: Et lidt delikat emne, for en forkert sætning og jeg har fornærmet alle uden børn, hvilket så absolut ikke er meningen - Det er trods alt kun 2½ mdr siden jeg selv var “børnefri”, så jeg er nybegynder, også på dette område. Jeg prøver blot at sikre mig, at jeg får mest muligt ud af min studietid, uden at mit barn skal kunne være en hindring for det.

De venligste hilsner og tak for held og lykke; optagelsen burde være hjemme, nu går jeg efter holdsætningen :wink:

Deborah

Delikat emne, ja… Men ramt lige på sømmets hoved! Dog må jeg nok skuffe dig med, at det nok heller ikke bliver et problem. Panum er stop fyldt med alskens typer, men de ved hvad de vil og hvad det kræver. Desuden er det meste undervisning valgfrit (ansvar for egen læring) så de, der ikke mener at det er værd at høre efter, kommer ikke, men læser hjemme. Jeg ved ikke så meget om de andre hold, men på vores er der ingen fredsforstyrrere som de fandtes før uni
:bash:

Jeg måtte bare lige kommentere det, da jeg selv tit har tænkt over lignende. Det er pudsigt så rart det bliver at gå i skole jo længere man kommer i systemet… (siger jeg nu i ferien :lol: )

åååhh… Venter stadig på resultatet af min eksamen. Tror den er gået godt. Og 2. sem efter ferien - krilder… sidespring - undskyld :oops:

Og tillykke med barnet og optagelsen :stuck_out_tongue:

Det er da så absolut ikke en skuffelse, kun en glædelig nyhed :wink:
Jeg krydser fingre for dig, at det er gået godt med eksamen - du må da lige vende tilbage med resultatet…

Optagelse; tja, reelt først svar d. 28., men har klaret mig pænt så burde komme ind, på trods af at min søn kom midt i det hele og måtte finde sig i at blive slæbt med til både undervisning og eksaminer :wink: Men han er det bedste der er hændt mig (foruden min mand selvfølgelig - ved jo aldrig om han kunne finde på at læse med :wink: ), så tusind tak for lykønskningen - og for at du fangede min pointe med det samme. Var bange for, at jeg måske kunne komme til at støde folk på manchetterne, hvis jeg ikke fik forklaret mig ordentligt.