Oldeholdet på KU

Hej

Jeg har hørt at man på KU sætter de ældste på samme hold, og kalder holdet for oldeholdet.

Er det rigtigt at der findes et sådan hold?

Nej.
Gennemsnitsalderen er dog højere for sommerstart. Hvorvidt man får lov til at starte sommer/vinter afhænger nemlig af ens alder. De ældre har 1. prio ift. sommerstart.
Men der er ikke et ‘oldehold’.

1 Synes om

Søger man lidt rundt på google nævnes det forskellige steder, men der er aldrig nogen der bekræfter det. Så det virker til at du har ret i, at man ikke laver et sådan hold.

Dette er egentlig lidt underligt, da man kan se på optagelsestallene, at der er over 40 optagne med alderen 25+, og altså også studerende over 30 år i denne gruppe. Samtidig er der en kæmpe gruppe teenagere, og unge 20-21 årige der optages.

Det ville give utrolig god mening i min verden, at man ville aldersopdele holdene nogenlunde.

Det kan jeg så bekræfte ikke er sandt! Det bliver spredt ud på alle hold, og hvis du forventer at møde mange jævnaldrende, så vil du blive skuffet. Størstedelen er 20.
Da jeg startede var jeg den eneste på mit hold over 25.

Det er sandt at sommerstart/vinterstart opdeles efter alder. De ældste af de optagede kommer på sommerstart, og de yngste vinterstart.

Jeg har en teori om at de laver en liste af alle optagne efter deres alder, og fordeler dem ud på holdende enkeltvist (ældste på første hold, næstældste på andet hold osv.) og så gentager når der er placeret én på hvert hold.

Min teori bygger på at jeg helt sikkert er en af de ældste på min årgang og den ældste på mit hold, samt på at de (få) andre der er omkring min alder er fordelt på “naboholdnumrene” jævnfør min tese :slight_smile:

Det er nok mest noget jeg har tænkt over - har ikke oplevet nogen aldersdiskrimination overhovedet :smiley: :older_woman:

Har aldrig hørt nogen sige “oldeholdet” eller lignende.