Omregning af gennemsnit?

[align=justify]Hey, jeg er en af de “heldige” :? der lige er startet med denne her nye skala, og jeg har så fået karakterer og er meget i tvivl om hvad mit gennemsnit egentlig svarer til? jeg mener, 6.1 - der var jo noget rigtig LO… på den gamle, men nu? hvad betyder det så?

Tak for hjælpen …[/align] :wink:

http://www.uvm.dk/nyskala/omr.htm

Nu ved jeg ikke, hvor langt du er på dit uddannelsesforløb, og derfor hvor lang tid til du har til at ændre dit gennemsnit. Men umiddelbart tror jeg det bliver umuligt at komme igennem kvote 1 til medicinstudiet med et gennemsnit på 6.1 i den ny skala… Hvis du skal ind igennem kvote 1, skal du hæve gennemsnit virkelig meget. Håber ikke det har taget modet fra dig, der er jo ikke andet en at bare klø på. Endelig er der jo også kvote 2. Du skal dog være opmærksom på at til den tid, hvor du muligvis vil søge kvote 2, er reglerne helt anderledes end de er nu. Der kommer jo ny universitetsreform fra 2008, og her bliver reglerne til kvote 2 vist ændret. Reglerne for kvote 2 2008 er efter, hvad jeg har hørt ikke fastlagt endnu, men de bliver vist desværre ikke til fordel for folk med et knap så højt gennemsnit… :frowning: Men der er jo ikke andet end at vente og se.

  1. Jeg har faktisk folderen om den nye karakterskala som betyder:

12 Den fremragende præstation (ects: A) Demontrer udtømmende opfyldelse af fagets mål, med ingen eller uvæsentlige mangler. :c8l: :up:

10 Den fortrinlige præstation (ects: B) Demonstrer omfattende opfyldelse af fagets mål, med nogle mindre væsentlige mangler. :smiley:

7 Den gode præstation (ects: C) Demonstrer opfyldelse af fagets mål, med en del mangler. :slight_smile:

4 Den jævne præstation (ects: D) Demonstrer en mindre grad af opfyldelse af fagets mål, med adskillige mangler. :wink:

02 Den tilstrækkelige præstation (ects: E) Demonstrer den minimale acceptale grad af opfyldelse af fagets mål. :book:

00 Den utilstrækkelige præstation (ects: Fx) Demonstrer den ikke acceptale grad af opfyldelse af fagets mål. :cry:

-3 Den ringe præstation (ects: F) For den helt uacceptale præstation. :shock: :zip:

Håber det bliver til gavn for alle!