Online betalingsressourcer til makroanatomi

Hej folkens.

Jeg har prøvet at søge uden at finde noget, så beklager hvis emnet har været diskuteret før.

Jeg slås med makroskopisk anatomi (2. semester på AU) og har rigtig svært ved at lære stoffet.
Når jeg prøver at bevæge mig lidt væk fra bøgerne og ud på nettet kan jeg jo se der findes en masse hjemmesider med videoer, quizzer osv. Her tænker jeg f.eks. på Lecturio og Kenhub.
Men de er virkelig dyre. Er der nogen der har erfaring med om de (eller andre lignende services) er pengene værd eller der er andre alternativer som supplement til undervisning, læsning i bogen og studiegruppe?

Hej!
Har du programmet Essential Anatomy? Det er rigtig godt ift. at få et visuelt indblik i anatomi frem for kun bøgerne.

Hej,
Essential Anatomy er super god hvis du bruger Mac. Den havde vi meget gavn af den gang vi læste bevægeapparatet.
Kenhub er virkelig godt. Vi var tre der delte et abonnement til det og den eneste fejl vi gjorde var ikke at købe livslagt medlemsskab. Dette tror jeg dog ikke man behøver på AU da man har anatomien ret fokuseret (på SDU har vi anatomien over næsten to år).
Held og lykke med det og husk at makroanatomi ikke nødvendigvis sidder første gang man kigger på det. Det kræver hårdt arbejde og mange timers terperi for de fleste.
God arbejdslyst med det :wink:
/KmK

Jeg kan anbefale visible body. Ipad-appen koster 200 kr.
Det er et ret genialt program :smiley: Man kan se alle ting i 3D, og det giver et overblik, der er helt anderledes end en bog.

Tak for svar alle sammen :smiley:

Jeg har desværre hverken Mac eller iPad, men kun en iPhone og synes måske det er en lidt lille skærm at arbejde med. Men vil kigge på jeres forslag.

Anonym: Vi har al anatomi samlet på 2. semester. Først bevægeapperat, så hoved-hals og indre organer, så neuro og til sidst embryo. Det er bare alle tingene på én gang; knogler, muskler, led, ligamenter, fascier, nerver, blodkar, organer osv. osv.

KirugenmedK: God idé at gå flere sammen om Kenhub. Kan være jeg skal prøve at spørge min læsegruppe om de er med på det.

Dr_Ditte: Jeg synes ikke jeg kan finde en app, der hedder Visible Body, men en udvikler? Taler du om den app, der hedder Human anatomy atlas?

addk: Tak for tip - jeg vil helt sikkert spørge på biblioteket

Nårh ja, den hedder Human anatomy atlas, men de apps, den hører ind under, kaldes samlet for visible body apps :slight_smile:

Prøv at gå ind på VAB. Der har de nogle skilte med lige præcis den app og hvordan man tilgår den. Ellers spørg bibliotekarerne.

Men den app KirurgenmedK og jeg snakkede om kan også fås til windows. Just so you know. Jeg har selv windows og det fungerede rigtig godt for mig.