OP dage i turnus

Er der nogen der kan vejlede mig lidt her inden jeg sender min afd. prioritering afsted til det gamle Kbhs amt?

Jeg har desværre nogen seriøse rygproblemer, der gør at OP dage er en fantastisk dårlig ide! Derfor vil jeg prøve at prioritere de kirurgiske afdelingen sådan at de afdelinger med færrest OP dage kommer højst på min liste :slight_smile:

Jeg vurderer det selv sådan her:
Mavetarm kir : mange OP med lange operationer
Urologisk: Lidt færre OP men ikke så lange OP
Orto: Samme antal som uro, men længere og måske tungere?
Neurokir: Bruger de overhovedet turnus til at assistere ? :slight_smile:

Evalueringerne er af lidt ældre dato, så jeg håbede der var nogen herindefra der kunne hjælpe, evt med kammeraters erfaringer!

De urologiske operationer er typisk de mindst fysisk krævende, der er mange cystoskopier og en del skrotalkirurgi, som typisk er meget hurtigt overstået. Med mindre du skal assistere til laparoskopiske indgreb, kommer du sjældent til at stå i mere 1½ time. Der er sjældent voldsomt mange operationer i vagten (taler af erfaring fra Herlev og Frederikssund).

Desuden kan du næsten altid bytte dine op-dage væk for stuelæge/forvagt tjanser, jeg havde turnus sammen med en stakkel med toksisk håndeksem, og ham hjalp jeg mange gange med at komme af med nogle af de triste operationsdage.

Fantastisk - det var lige sådan noget jeg havde håbet på at høre :slight_smile: