Opgaveregning på medicinstudiet

Hej alle,
Jeg har søgt mig frem til at der som regel, på de naturvidenskabelige uddannelser, er en fordeling af studietiden hvor ca. 1/3 er opgaveregning.
Jeg har kigget på både AU og KU’s hjemmesider, men jeg har ikke kunnet finde nogle informationer omkring opgaveregning.
Derfor: Er der opgaveregning på medicinstudiet, og i så fald hvor meget fylder det? Og er der forskelle på AU og KU på dette punkt?

Mvh. Pelle H. Krog

Hvad mener du med opgaveregning? Og mener du selvstændigt eller til holdtimer?

Hej Pelle,
Opgaveregning fylder en hel del på KU på bachelordelen både til eksamen og i rapporterne. Om det lige er en tredjedel er svært at sige men det er nok meget passende.
Til eksamen har man dokumenta biochemica til hjælp. Den indeholder en masse uundværlige formler og tabeller. Men den indeholder selvfølgelig ikke alt og der er også en del formler man skal kunne i hovedet. :wink:
Hvis du vil have et indtryk af opgavetyperne kan du gå ind på http://medicin.ku.dk/eksamen/rettevejledning2/
Der ligger rettevejledningerne til alle de gamle eksamener. Vejen til at bestå er normalt at regne en masse gamle eksamensopgaver og så selvfølgelig læse løbende under semesteret og komme til sau undervisningen. 8)

Hvordan det forholder sig på kandidaten ved jeg ikke (er pt. på 6. semester)

Håber det hjalp lidt.

Mvh.
tinnie

Ingen opgaveregning eller rapporter på kandidatdelen KU. Kun logbøger til klinikophold, journalskrivning og skriftlige eksamener i spørgsmål/essay-stil. Nå ja, og så selvfølgelig kandidatopgaven hvor mange (hvis ikke alle) skal bruge statistikken fra tidligere.