Opnotering af ungdomsboliger i Odense

Hej derude! :slight_smile:

Jeg står i den situation at jeg regner med at søge ind på medicinstudiet i næste år, efter endt gymnasiel uddannelse. Det er kun muligt at søge ungdomsboligerne ét år før man begynder, men jeg ved jo sådan set ikke om jeg bliver sommer- eller vinter starter, så derfor ved jeg ikke hvornår der er præcist ét år til studiestart. Søger jeg på boligerne fra 1. september i år, men bliver vinterstarter, bliver mine søgninger altså slettet, og jeg skal søge på ny, hvilket betyder at jeg reelt kun kan søge bolig ½ år før studiestart?

Er der nogen der har stået i samme situation, eller måske kan se et smuthul i reglerne? :wink:

Mvh

Laura

Tror ikke der er så mange smuthuller gennem systemet, virkede ikke sådan mens jeg søgte.
Men udfra din alder burde du kunne regne lidt ud hvad chancen er for sommer el. vinterstart.
Så når vi nu d. 30. juli finder ud af hvad aldersgrænsen for sommerstart bliver i år, sidste år var den 20,1 år, så kunne du jo bruge det som en markør for om du skal skrives op nu til september eller februar.

MVH Louise

Opret en til sommerstart og en til vinterstart…hopla regler omgået;)
Kan forresten fortælle at jeg selv lige har fået lejlighed derigennem og var kun opskrevet siden marts:)

Bolig-situationen i Odense er ikke noget der burde skabe større hovedpiner hos folk.

Du kan skrive dig op når du vil, og efterfølgende bare ‘forny’ den ved at sende en enkelt mail. Såre simpelt :slight_smile:

[quote=“Rosenlund”:rl16e2nt]Bolig-situationen i Odense er ikke noget der burde skabe større hovedpiner hos folk.

Du kan skrive dig op når du vil, og efterfølgende bare ‘forny’ den ved at sende en enkelt mail. Såre simpelt :slight_smile: [/quote]

så jeg kan søge en bolig i september, forny den til februar, og så bliver den ikke slettet til september igen? :open_mouth:

Men mange tak for alle svarene :smiley:

@ Fluen: Det var hvertfald hvad jeg gjorde for et års tid siden, uden problemer. Så det går jeg stærkt ud fra at du kan igen :slight_smile: