Optagelse 2010/2011!

Rusturen bliver nice! Ved nogen om vi kommer på rustur til vinter? Har hørt at de nogen steder kun har en sommerrustur?

I Århus fungerer det vist nok sådan, at både vinter og sommerstartere er på den samme sommerrustur.
Men i Odense er der en sommer- og en vinterrustur.

I københavn ved jeg ikke hvad de gør :slight_smile:

Dem jeg kender på ku som startede vinter, blev tilbudt også at komme med på sommerrusturen, dvs de fik 2 rusture :smiley:

Jeg er vinterstarter på KU og så vidt som jeg har læst mig frem til er det kun 1 rustur for begge hold!

I Århus er der både rustur, pubcrawl mm for både vinter og sommer holdene! Glæd jer, det bliver dem fedeste tid:)

KU har indtil dette optag haft både en sommer-rustur og en vinter-rustur, dvs. vinterholdene kom på 2 ture, men vinterrusturen er desværrre blevet sparret væk, og der er fra dette optag kun en sommer-rustur.

Men, den er også den sjoveste =D

/ Sofie - tidligere vinterstarter =)

Någon som vet när årets intagningsstatistik kommer och vart man hittar den :slight_smile: ?

Hej, jag är intagen i Århus för sommarstart,
räknas jag alltså till de gamla om jag är fyllda 21år?

1 Synes om

Jeg starter også til februar!

Hej til alle jer nybagte stud.med.'er :stuck_out_tongue:

Vil bare sige stort tillykke med optagelsen og velkommen til. Det er altid så hyggeligt med alle de glade folk - lidt som studenterkørsel nr. 2…
Og jeg glemmer heller aldrig selv lettelsen over, at optagelsen er dumpet ind på skrift. Efter snart 5 års studier kan jeg stadig mærke glæden fra den dag
jeg iført min gamle slidte spejderuniform og nerverne uden på den (nu ingen jokes om anatomi) i en sandet skovlysning på Bornholm fik en meget kærkommen sms hjemme fra min far, da posten havde været der… Glæden har fulgt mig gennem studiet og er stadig en del af min arbejdsdag, selvom dagene til tider har været lange og seje.

Jeg håber I får lige så stor glæde af studiet og ønsker jer velkommen i båden :slight_smile: Det bliver interessant at følge jer, der skal til Aalborg!

Hilsen Peter

P.S.: Frold, mangler der ikke lidt en læge-smiley, der ikke er kirurg…? Eller er det for umoderne :mrgreen:

Hej.
Jeg er 23 og optaget til vinterstart. Er næsten 24 når vi starter. Dette skyldes dog, at jeg fik en standby og efterfølgende fik tilbudt en plads med start i Februar. Jeg bliver nok en af de ældste med vinterstart!:slight_smile:

Tillykke med det allesammen.

Der er ingen grund til alderspanik. Jeg er hele 26 når vi starter på SDU til februar.

Gad vide om det gør mig til den ældste?

/Mikkel

Grundet at du selv valgte vinterstart, eller en standbyplads hvor du så kom ind til februar?

Men ja, jeg tror godt du kan regne med at være den ældste - men i mine øjne betyder det sgu ikke noget.

Mit umiddelbare skud på aldersfordelingen er 18-23 - og så med nogle enkelte ældre.

Jeg har selvvalgt vinterstart (lidt ufrivilligt) - pga. et kryds for meget på ansøgningen.

Det viste sig at passe ganske godt mht. at gøre mit nuværende arbejde færdigt, starte et nyt op, få ro i sjælen og booste min opsparing til de magre år fremover.

Så jeg kan jo ikke lade være med at smile lidt når jeg ser alle de “ulykkelige” og meget yngre vinterstarteres indlæg herpå siden. Der var vist også et indslag med en pige i nyhederne.
Et halvt års forsinkelse kan vist ingen forskel gøre når det handler om så mange år. På den anden side forstår jeg da også godt at man er superspændt på at komme igang - det er jeg også selv!

Jeg kunne nu også godt tænke mig at tage ud via PIT et halvt år og så skyde slutdatoen tilsvarende. Tror ikke det betyder så meget i det store billede - tværtimod :slight_smile:

Du har lige beskrevet mine eksakte følelser om vinterstart… Jeg valgte det selv af præcis de grunde med opsaring, ro i sjælen osv.
Men er self også superspændt på at komme igang, men som du selv siger betyder det ikke meget i det lange billede, og så vil jeg gerne vente det ekstra halve år og være faldet ordentlig på plads og ha styr på økonomien - er lige flyttet hjemmefra til odense nemlig.

Er selv 22, og vi ses jo til februar baby…

Hej fremtidige medstuderende :smiley:
Jeg skal også starte d. 1 februar :smiley:
Jeg kan desværre ikke finde facebook-gruppen? :?
Jeg glæder mig meget til at begynde studiet og til at møde jer alle!
/Trine

Jeg glæder mig også som et lille barn.

Der er en gruppe der hedder:

Medicinstuderende Odense februar 2011

Men der er kun 17 medlemmer pt.

Tusinde tak for det - nu er der atten ;D

Sofie0908 skriver, at der ikke længere er RUStur om vinteren - er dette rigtigt? Og kan vinterstartere så komme med på sommer-rusturen eller hvordan?
Jeg regner med at søge vinterstart så jeg begynder studiet februar 2012, men ville da være trist at gå glip af det… :slight_smile:

Vinterstarterne kommer med om sommeren (KU).