Optagelse - digital signatur vs brev

Hej :slight_smile:

Jeg skal snart til at lave en ansøgning til medicinstudiet. Jeg har sådan en digital signatur og det er jo klar nemmest at søge over nettet på den måde. Men så er det bare at jeg tænker om det er “sikkert” nok… kan jo ikke lade være med at tænke at der kunne gå noget galt, og da man ikke får en bekræftigelse, så kan man jo ikke vide om de har modtaget ens ansøgning (og KU vil eftersigende ikke give en besked herom)

Okay… nu til spørgsmålet. Ville i anbefale at søge over nettet eller med brev (evt. anbefalet)? Ved godt det lyder lidt paranoidt, men ville jo nødigt stå der med en lang næse d. 28 juli.

Jeg synes bestemt ikke du lyder paranoid, man skal jo være lidt på vagt, især når det gælder noget så vigtigt.

Jeg vil dog sige at jeg søgte ind med digital signatur, og læser jo nu medicin, så der var ikke nogle problemer med mig.

Rent principielt kan breve vel også blive væk, eller de kan smide dine papirer væk eller læse forkert på dem fordi du ikke lige skrev pænt nok. Så på den anden siden er der vel også andet der kan gå galt.

Jeg synes at digitalsignatur systemet virker sikkert og holdbart, og hvis du bare sikrer dig at du ender på en side hvor der står at din ansøgning nu er sendt, så burde der ikke være et problem. Som sagt jeg har selv gjort det uden problem, men har ikke hørt noget om andre. Og så er det vel lettere end at skulle sende eksamenspapirer mv. ind.

Håber det hjalp lidt.

[quote=“mackie”:2231gy3g]Hej :slight_smile:

Jeg skal snart til at lave en ansøgning til medicinstudiet. Jeg har sådan en digital signatur og det er jo klar nemmest at søge over nettet på den måde. Men så er det bare at jeg tænker om det er “sikkert” nok… kan jo ikke lade være med at tænke at der kunne gå noget galt, og da man ikke får en bekræftigelse, så kan man jo ikke vide om de har modtaget ens ansøgning (og KU vil eftersigende ikke give en besked herom)

Okay… nu til spørgsmålet. Ville i anbefale at søge over nettet eller med brev (evt. anbefalet)? Ved godt det lyder lidt paranoidt, men ville jo nødigt stå der med en lang næse d. 28 juli.[/quote]

Jeg sender min ansøgning med posten fra et posthus. Gør du dette, kan posthuset udstede en afsendelseskvittering (hedder det vist), dvs. en kvittering på hvornår og hvortil du har sendt brevet.

Personligt søgte jeg også ind via digital signatur, og jeg er utroligt tilfreds; der gik ikke noget galt, og det var forholdsvis nemt. Derfor vil jeg anbefale den digitale måde.

apopov