Optagelse på SDU

Sagen er den at jeg var så dum udelukkende kun at søge på KU, eftersom jeg havde håbet på en standbyplads. Den var 9,8 sidste år, og jeg havde ikke regnet med at den ville overstige mit eget gennemsnit på 10,2 - men det gjorde den så.

Jeg har været så dum ikke at sætte nogen andre prioriteringer udover KU, men som jeg kan se på adgangskvotienterne for 2010 er mit snit tilstrækkeligt nok for både Aalborg, Århus og Odense universitet.

Ved I om det på nogen måde er muligt evt. at tale med SDU om evt. at kunne komme ind på en ekstra plads dér?(evt. på standby)

Eller er jeg tvunget til at vente til næste år?(Hvor adgangskvotienten sikkert stiger endnu mere, og hvor jeg så skal vente 1½, eftersom jeg nok kommer på vinteroptag :frowning: )

Mener ikke de optager ekstra, for alle pladser er optaget (inkl. standby). desværre :frowning:

Det kan desværre ikke lade sig gøre. Jeg tænkte også selv det for et par år tilbage. Men man skal søge inden fristen for at få en plads - og universiteterne giver ingen dispensationer for dette, da de jo har fyldt studiet op med ansøgere.

Det er dyre lærepenge, men som nosw skriver kan det desværre ikke lade sig gøre på nogen måde.
Af ren nysgerrighed, hvorfor skrev du ikke - for en sikkerheds skyld - alle universiteter på din prioriteringsliste?

Husk at gøre det til næste år :cry: du må aldrig tage noget for givet når det handler sig om lægegerningen :roll:
Good luck!

nope, intet at gøre, men ja. det er et selvmål at begrænse sig til en by når det kommer til (medicin)studiet.

Ej hvor ærgerligt, tror som de andre heller ikke der er den vej udenom da alle pladser er fyldte.

Men ikke for at strø salt i såret, hvorfor søgte du ikke de andre universiteter for en sikkerheds skyld? Var det mangle viden omkring optagelsesprocedurerne eller ville du KUN læse på Panum? Spørger af ren nysgerrighed, da jeg ofte oplever at især kommende medicin-studerende søger alle steder da vi i DK kun har de 3 (nu 4) universiteter hvor det er muligt, så folk ønsker bare at komme ind hvor det er muligt da studiet er meget svær at blive optaget på generelt. En stor risiko at lade være.

Håber det lykkedes dig næste år, indtil da kan du jo evt. ta’ ud og rejse eller finde et arbejde. Så kan du få tjent masser af penge til det kommende fattige studieliv :smiley: og blive nogle livserfaringer rigere.

Til andre der kan være tæt på at lave samme fejl næste år; HUSK endelig at søge alle steder!!! Medicin optagelsen er uforudsigelig år efter år. Hvis I så bliver optaget på fx Århus uni og I slet ikke ønsker at læse dér (hvilket tror jeg sker meget sjældent!) så kan I jo ALTID takke nej tak til pladsen. I kan jo altid søge KU (hvis det er ønsket) som 1.prioritet og hvis I ikke opfyldte deres krav ville I automatisk gå videre til næste prioritering og måske dér være heldige at blive optaget. Så søg endelig flere prioriteringer for en sikkerhedsskyld og søg evt. også andre uddannelser som en plan B.