Optagelse på syddansk universitet

Hej
jeg har lige fået brev fra syddansk universitet hvor de indkalder mig til multiple choice test…

Er der nogen herinde der har gode erfaringer med denne test? jeg ved godt at der står at man ikke kan øve sig, men er det virkelig rigtigt?

Desuden er jeg heelt vildt rædselsslagen for multiple mini interview? hva ska man der? er der nogen som har prøvet dette? :roll:

hvis i også har fået dette brev så ses vi den 24/4 og forhåbentlig også den 20/5 :slight_smile:

Søg og du skal finde. Ja der er rent faktisk spurgt om disse ting tidligere. Søg-knappen sidder i øverste højre hjørne.

Jeg har gode erfaringer, glæd dig. Det er sjovt!

Jeg brugte http://www.lumosity.com som forberedelse til MCQ.

Find ud af, hvad der fiskes efter: MMI Interviewer-manual (engelsk - andet universitet, men samme koncept) http://fhs.mcmaster.ca/mdprog/documents … s_2006.pdf

Må jeg høre hvornår du sendte din ansøgning, efter som du har allerede har fået brevet?

Det kan være du har sendt din ansøgning senere.
Jeg sendte min omkr. 1/3 og fik svar på den her i weekenden.

Jeg sendte min ansøgning d. 9/3…derfor er jeg meget overrasket over at jeg allerede fik den i fredags…

Mange tak Struensee…må jeg også godt spørge om du blev optaget på odense via kvote 2?

Jeg sendte min ansøgning d. 10/3 og fik også allerede svar lørdag

Når I skriver I har fået svar betyder det “bare”, at de har modtaget ansøgningen og vil behandle den, ik? Derefter kan man så senest se om man inviteres til MCQ den 9. april online?

Såfremt man opfylder de generelle ansøgningskrav, bør man blive inviteret til test.
Den nye procedure er jo, at alle ansøgere inviteres til test, og herfra udvælges de, som klarer sig bedst, til at gå videre i forløbet.
Så har i ansøgt, og opfylder i ansøgningskravene, vil i blive inviteret til test & sjov i Winsløv Parken.

Der står i det vedlagte ark til mit brev (med bruger og adgangskode til sdu.dk/optag), at “Bliver du via optagelsesselvbetjeningen inviteret til Multiple Choice Test…” så sådan og så sådan. Derfor logger jeg ind på ovenstående adresse og læser her, at jeg senest den 9. april kan se om jeg bliver inviteret til MCQ.

Altså, skal jeg gå ud fra jeg er inviteret eller…?!

Ved mig kunne jeg med det samme, ved at logge mig ind, se at jeg var inviteret til MCQ og kunne med det samme bekræfte at jeg kom til MCQ.

Det bekymrer mig lidt. Jeg har jo søgt, med betingelse se, at jeg er på et kemi b suppleringskursus nu.
Når jeg logger ind på www.sdu.dk/optag står der følgende:

“Syddansk Universitet bekræfter at have modtaget din ansøgning om optagelse på Medicin. Din ansøgning er under behandling, og du vil få endeligt svar den 30. juli 2010. Du vil kunne se det endelige svar, samt bekræfte din eventuelle plads, elektronisk her på siden.
Hvis du har søgt i kvote 2, kan du senest d. 9. april se, om du bliver inviteret til Multiple Choice Test d. 24. april.”

Hvordan synes I jeg skal forstå det? Skal jeg så bare vente og se indtil 9. april eller skal jeg give dem et kald?

Mvh. Frederik

[quote=“FrederikHH”:am5tz2d3]Det bekymrer mig lidt. Jeg har jo søgt, med betingelse se, at jeg er på et kemi b suppleringskursus nu.
Når jeg logger ind på http://www.sdu.dk/optag står der følgende:

“Syddansk Universitet bekræfter at have modtaget din ansøgning om optagelse på Medicin. Din ansøgning er under behandling, og du vil få endeligt svar den 30. juli 2010. Du vil kunne se det endelige svar, samt bekræfte din eventuelle plads, elektronisk her på siden.
Hvis du har søgt i kvote 2, kan du senest d. 9. april se, om du bliver inviteret til Multiple Choice Test d. 24. april.”

Hvordan synes I jeg skal forstå det? Skal jeg så bare vente og se indtil 9. april eller skal jeg give dem et kald?

Mvh. Frederik[/quote]

hei!

jeg har også søkt på medisin i Odense. både i kvote 1 og i kvote 2.
når jeg logger på sdu.dk/optagelse, kan jeg lese akuratt det som står på din side. jeg tolket det som om at jeg må vente til 9. april for å se om jeg får komme på Multiple Choice Test.

jeg holder også på å supplere fag. jeg skal ta eksamen i matte på A-nivå i mai.
har nå begynt å tvile på om vi som supplerer fag kan komme inn via kvote 2. leste et sted at man må oppfylle fagkravene før søknadsfristen går ut…?
er det noen som vet om dette stemmer?

Mvh Marianne

I må supplere efter den 15. marts. Senest den 5. juli skal I fremsende beviser for at ha gennemført diverse adgangskrav/fag. Det gælder på alle 4 universiteter. Endvidere er der også mulighed for sommersupplering på SDU. Er i tvivl om de andre steder. Det betyder, at man må supplere et enkelt fag et niveau efter den 5. juli og skal altså bestå og sende dokumentation herfor senest den 31. aug. Hvis man “sommersupplerer” skal I også den 5. juli sende dokumentation for, at I er tilmeldt sommersupplering.

Så hvis I begge er igang med at supplere nu, sender I jo bare jeres bevis på de forskellige fag senest den 5. juli :slight_smile: Derudover får I helt sikkert en invitation på fod med alle andre, hvis alle kriterier er opfyldt.
Held og lykke med det hele :slight_smile:

takk, Pingo :slight_smile:

Tak!

Jeg ringede også til optagelse og vejledning i dag. De bekræftede, at de ikke var kommet til min ansøgning endnu. Når de kom til den ville jeg også modtage en invitation :slight_smile:

Frederik, jeg tror du indtil videre skal gå ud fra, at du er inviteret til testen.