Optagelse uden gym. eksamen

Hej

Jeg har et spørgsmål ang. optagelse på medicin studie uden gym. eksamen.

Er der nogle det har erfaringer med det, eller er den eneste vej at tage en gym. eksamen?

Jeg er 21 år, 10 kl. eksamen og er elektriker lærling nu, har arbejdet 2 år på Holstebro Sygehus som portør, og har fundet ud af at læge er den uddannelse jeg drømmer om.

Hilsen

Michael Sandgaard

Du skal have en gymnasial uddannelse, dvs. f.eks. HTX, HF eller gymnasium. Mange ville nok vælge HF i din situation tror jeg, men check med studievejledning på sundhedsvidenskabeligt institut på f.eks. Syddansk Universitet.

MVH C

Det er nu faktisk muligt at komme ind på universitetet uden en gymnasiel eksamen. Sådan i teorien…vel at mærke
Kender en gut der tog alle fag på GSK men skrev ikke danskopgave og havde ikke idræt…utroligt nok uden at have fået huen blev han faktisk optaget.

Jeg er dog tilbøjelig til at give Christian Tørring ret, idet der rent formelt er et krav om en bestået gymnasiel uddannelse.

Det er iøvrigt langt fra for sent for dig at gå igang nu, da det efter alt at dømme er godt at have været lidt ude i det pulserende liv før start på medicinstudiet. Dette bekræftes endvidere af, at mange af mine medstuderende er godt oppe i 20’erne ved studiestart.

vh C.

Hej

OK tak for svarene. Så vil jeg forsøge at tage en hf eller htx med 9,6 i snit.

Hilsen

Michael Sandgaard

HTX Rules !!! :smiley:

Men HF går selvfølgelig hurtigere(dog flere eksamener osv…)

Jeg tror også en HTX er bedst. da jeg er bedst til matematik, fysik og kemi.