Optagelse

Hej
Jeg har et gennemsnit i alle fag på 10.0 efter 13 skalaen og 10.2 efter den nye og i matematik, fysik og kemi et snit på 10.75(11.5 efter 7trins skalaen). Hvor gode chancer har jeg for at komme ind på medicinstudiet?

Det er der ingen der ved… Så mit svar eller for den sags skyld en andens svar, er lige så godt som dit ejet. Men dine chancer er da sikkert gode… Du kender jo sikkert kvotienterne fra sidste år…

Har du ekstra A-niveau fag? Så kan du jo gange :wink:
10 på den gamle skala er vist næsten lig garanti i Århus og en god chance i Odense, tvivler dog på at det er nok til København… Jo længere væk fra Sverige du kommer desto bedre chance…
Hvis man ser på udviklingen de sidste par år, så rammer Odense 10 og København 10,2(på gammel skala) i år - Men der er jo ingen garanti for at udviklingen ikke ændres. Hvordan den nye skala ændre ved snittene kan jeg ikke gennemskue…
Dine karaktere i de naturvidenskabelige fag tæller vist først, hvis du søger ind gennem kvote 2b(eller 2a… jeg er ikke helt inde i det nye kvote 2 system)

Jeg tror at du vil have en god chance for optagelse på kvote 1, ihvertfald hvis du søger alle tre universiteter…

Hej,

Jeg går på stx og har tænkt mig at læse medicin og afhængig af den sidste eksamen så kan jeg komme ud med et snit på 9,4 el 9,5.

Tror i det er nok til Århus universitet el. Odense?

Håber på respons.

Her er lidt respons:
-Måske - måske ikke.
Du må jo søge og så ellers krydse fingre!

okay…ved godt man ikke kan forudsige hvad snittet bliver i århus uni.
Men hvad vil I gætte på? Husk at svenskerne ikke kan bruge bonus-A reglen.

Hvad vil i så umiddelbart mene om adgangskvotienten? Bare et kvalificeret gæt.

Håber på respons.

På forhånd tak!

Der findes altså ingen kvalificerede gæt. Jeg kan godt forstå, at du er interesseret i, om du kan komme ind. Det er jeg også selv. Men du kan ikke få noget kvalificeret svar på et sådan spørgsmål. Der er ingen, der på nuværende tidspunkt ved, hvad snittene bliver… Så du kan ligeså godt kigge ned i kaffekoppen og se, hvad grumset siger til dig :lol:

Men altså, jeg håber da at du kommer ind :smiley:

Og selvfølgelig også, at jeg selv gør det

Flyttet til kommende stud. med. …

Kan jeg også forbedre min kemi karakterer selvom jeg har det på Kemi A gennem VUC til optagelse i kvote 2a?

Håber på respons.

På forhånd tak!

Jeg tror, at du kan finde en masse af de svar som du søger hos studievejlidningen.

ja klart…det kan godt være at nogle af jer vidste det.

Hvis I ved det må I meget gerne skrive her.

Gentager lige spørgsmålet for en god ordens skyld:

Kan jeg også forbedre min kemi karakterer selvom jeg har haft Kemi A på stx gennem VUC til optagelse i kvote 2a?

På forhånd tak!

Hej Jelly

Jeg synes, at du skal følge Dengsøes råd…

Gå ind på http://www.studievalg.dk
Her findes der 7 forskellige studievalg-centre. Ring til nogle af centrene, som med glæde vil besvare dine spørgsmål vedr. forbedring af kemi mm.

Vejlederne har tjek på det, og de får løn for at hjælpe dig :slight_smile:

Mvh

R