Optagelse

Hej

Jeg har et gennemsnit på 9.6 og vil gerne vide hvad mine chancer er for et blive optaget på medicin.

Først… Velkommen til studmed.dk/candmed.com/pdamed.dk :slight_smile:

Mht. dit spørgsmål:
lille/stor chance? dit gæt er ligeså godt som vores… hvis du søger lidt (evt. nederst i denne tråd), så ser du mange andre der har spurgt om det samme :smiley:

Det er svært at sige… du kan prøve at tjekke sidste gennemsnit for uddannelserne, og ellers så er der også gode muligheder for kvote 2 optagelse… men prøv at læse i de andre indlæg først :slight_smile:

Hvorfor søge medicin egentlig? Har du virkelig lyst til at omgås yderst snobbede mennesker med gudekompleks lige fra dag ét af på medicin?! Hør her: studiet er fyldt med mennesker der gerne vil være læge for at overtage fars eller mors lille biks af praksis…de har altid fået afvide, at de ikke er noget værd hvis ikke de overgår farmand mht. fremtidig stilling.

Du vil møde arrogante medicin-studerende med spidse albuer og tårnhøje næser på gangene, og det eneste de er interesserede i er, at checke ud hvor du er nået til i ugens pensum…for nemlig at hovere overfor dig, hvis ikke DU også er nået så langt.

Tro mig, der vil komme mange sure opstød efter dette indlæg fra undertegnede, men sådan er det. Man vil jo aldrig indrømme, at man er som ovenstående, vel?

Og selvfølgelig er det ikke alle der er sådan - der findes også dejlige, søde mennesker der kun vil dig noget godt. Men disse er alle dem der af far eller mor ikke er blevet påduddet lige fra barns ben af, at det helt rigtige her i livet er at læse medicin! Men dog har disse “kloge” forældre da glemt én lille detalje (som i mine øjne fylder en del): empati og medmenneskelighed!

Føj!

Sinister: HAHAHAHA! Seriøst? Jeg kjenner ingen som er sånn på Panum i alle fall. Merkelig det der… :lol:

[quote=“Sinister”:2zzst1n5]Hvorfor søge medicin egentlig? Har du virkelig lyst til at omgås yderst snobbede mennesker med gudekompleks lige fra dag ét af på medicin?! Hør her: studiet er fyldt med mennesker der gerne vil være læge for at overtage fars eller mors lille biks af praksis…de har altid fået afvide, at de ikke er noget værd hvis ikke de overgår farmand mht. fremtidig stilling.

Du vil møde arrogante medicin-studerende med spidse albuer og tårnhøje næser på gangene, og det eneste de er interesserede i er, at checke ud hvor du er nået til i ugens pensum…for nemlig at hovere overfor dig, hvis ikke DU også er nået så langt.

Tro mig, der vil komme mange sure opstød efter dette indlæg fra undertegnede, men sådan er det. Man vil jo aldrig indrømme, at man er som ovenstående, vel?

Og selvfølgelig er det ikke alle der er sådan - der findes også dejlige, søde mennesker der kun vil dig noget godt. Men disse er alle dem der af far eller mor ikke er blevet påduddet lige fra barns ben af, at det helt rigtige her i livet er at læse medicin! Men dog har disse “kloge” forældre da glemt én lille detalje (som i mine øjne fylder en del): empati og medmenneskelighed!

Føj![/quote]

Hvad med at holde dig on-topic, eller bare helt holde mund?

Kære Tine

Du kan se histpriske adgangkvotienter og meget andet statistik fra den koordinerede tilmelding her:

http://www.tilmeldingssekretariatet.dk/ … vedtal.asp

Der er ingen der ved hvad der sker med adgangskvotienten, desuden afhænger den jo af hvor du søger. Hvis du gerne vil være læge så søg! Det kunne være at du var heldig, evt. fik en standby-plads.

Jeg kan godt genkende lidt af det “sinister” beskriver, særligt fra første del. Jeg har nu mere opfattet det som et udtryk for de mange og svære eksamner med et kæmpestort pensum.
Jeg er lige blevet læge og er af den klare overbevisning at det er verdens bedste uddannelse. :smiley:

Så har du lyst til masser af hårdt arbejde, så søg!

Held og lykke med det

Kære Jensemand. Jeg er ked af at du føler dig trådt over tæerne, men jeg i stedet for at tysse på mig, så ville det være oplagt hvis DU havde noget at sige, nu hvor emnet ER bragt på bane - det rigtige sted eller ej! Jeg er ked af at fortælle dig det, men det er folk som dig der opfører sig som smagsdommere her på dette studie, som det var deres fars business - og prøver på at vurdere hvem der bør være læge eller ej. Jeg kommer fra en familie, hvor min far er alkoholiker og min mor har været på psyk halvdelen af sit liv næsten - har du nogen ideer om hvad JEG måtte lægge øre til på UNIVERSITETET, fra folk man regner med er voksne mennesker?!

Jeg er ked af at sige det - men der hersker et snobbet syn på mennesker der er fra andre “klasser” end dem lægeskolen er vandt til…stadig! Så derfor…føj!

Du forstod måske ikke pointen i mit tidligere indlæg, hvis du vil kommentere studielivet på AU eller andre universiteter ligger det dig frit for, bare ikke i en tråd der omhandler noget helt andet.

Den første post var en personlig kommentar. Det er det her ikke, så hvis du vil fortsætte diskussionen så opret venligst en ny tråd til samme formål.

Sinister du har dine lig i lasten andre har deres. Skal vi ikke bare holde os inden for topic…

Tak for responsen…

Har også tænkt mig at søge, men ville bare høre om mine muligheder da mit gennemsnit er så tæt på.

Ville det være bedst at søge standby eller kvote 2? Kunne forestille mig det var svært at få en standby plads når så mange søger ind.

Du kan ikke nå kvote 2 i år, men du kan da søge standby inden den 5. juli og håbe på det bedste. Det er da et forsøg værd!