Optaget på AU, budget til bolig mm.?

Hej medicinere, jeg starter på studiet her i februar, og har derfor skrevet mig op til div. ungdomsboliger og på kollegier. For en aalborgenser som mig, så har priserne på boligerne virkelig forbløffet mig, - at betale cirka 5.000 kr for en <40 kvm et-værelses lejlighed i nærheden af byen…

I princippet har jeg intet “imod” at betale de 5-6000 kr om måneden, så længe jeg får lov til at bo med cirka nogenlunde cykelafstand til uni og byen, så jeg ikke ender isoleret fra studiet eller de kommende studiekammerater.

Derfor er mit spørgsmål til jer, der bor i C eller i Risskov, Viby osv: hvordan formår I at betale for jeres leje? Er det gennem et deltidsarbejde, FADL-vagter… er det SU-lån hele vejen igennem? Hvis hele ens SU skal gå til leje og mad, hvordan skaffer I jer så penge til lidt sjov og ballade engang imellem? Hvad har I af tips og råd herfra?

Jeg er ikke den bedste til at håndtere min økonomi, derfor vil jeg rigtig gerne have alle råd, som I har at give :slight_smile:

Kh

Jeg læser i København og oplever desværre det samme problem. Jeg er nødsaget til at have et job ved siden af, SU rækker ikke til både bolig, mad og fornøjelser. Så jeg vil anbefale at finde et studiejob - et relevant til dit studie vil altid være at foretrække, da det kan gavne dig på sigt.