Optaget ved KU-hjælp!

Hej,

Stort tillykke til alle der er kommet ind på dette vidunderlige studie:)
Jeg er kommet ind på KU via kvote 2 med start til september og kan slet ikke forstå at det skulle lykkes. Jeg har lige færdiggjort en BA (også indenfor sundhedsvid. fakultet) ved SDU. Det er næsten helt grotesk at jeg er så meget i tvivl om jeg skal sige ja tak til pladsen, for det er noget jeg har drømt om i mange år og mange vil næsten gøre hvad som helst for at få en plads. Men de sidste par dage op til d. 30 juli(blev d. 31. for mit tilfælde: tak postdanmark!), er jeg blevet så usikker. Hvis jeg havde fået en plads ved SDU ville jeg nok sige ja tak for pladsen med det samme, men det virker bare så vildt og overvældende at man skal til at starte helt forfra i en by hvor man ikke kender nogen og man skal væk fra den base man har skabt sig de sidste tre år i Odense…Jeg er så meget i tvivl at det er helt forfærdeligt og som jeg har det nu hælder jeg mest til at fortsætte min nuværende uddannelse…men vil heller ikke fotryde noget.

Er der nogen ældre studerende som har prøvet noget lignende?

Hej, Jeg er ikke ældre studerende, men er på nogle punkter i samme situation som dig.
Jeg bor i kbh og har netop færdigjort min bachelor i biologi fra KU. Jeg kunne være fortsat med humanbiologi og være færdig om 2 år, men vælger at sige ja-tak til min plads på medicin, KU, også optaget via kvote 2! Jeg synes, at det som vægter højest mht. hvorvidt man “bare” skal fortsætte med det alternativ til medicin man nu er igang med, eller om man skal starte helt forfra er, at ens studie trods alt kun er en kort periode af sit liv man bruger på det. Tænk på hvor mange år i fremtiden vi er stuck med den beslutning vi tager lige nu! Tænk 10-15 år frem og forstil dig hvilket title du helst vil sidde med til den tid. Jeg blev i første omgang optaget via kvote 2 i odense, og hvis ikke jeg var kommet ind her i kbh, var jeg helt sikkert flyttet til odense, selvom det ville være at ofre en del. Og nu er der jo heller ikke uoverkommeligt langt mellem odense og kbh, så mon ikke man kan beholde sit netværk osv. Jeg synes bestemt at du skal vælge medicin, og følge din drøm. Og så tænk lige på hvor sejt det er at være kommet ind via kvote 2 her på KU!! :slight_smile:

Hej DitteO:
Mange tak for dit svar:) Jeg har sagt ja til pladsen, jeg var lige lidt overvældet da jeg fik brevet, at jeg havde fået en plads i København-det kunne jeg ikke fatte:) Men jeg glæder mig utrolig meget til studiestart og til at møde alle jer medstuderende. Som du siger, så er landet ikke så stort igen, så beslutningen skal ikke afhænge af det:) man skal bare følge sine drømme!
Fortsat god sommerferie inden det for alvor går løs.