OSVAL emneskatalog?

Hvor finder jeg katalogen med forslag på OSVAL-projekt? Linken på http://www.sis.ku.dk/lp/VisAfsnit.asp?S … &InFrame=0 virker ikke…

Hej

Det ligger på Blackboard - du skal ha tilmeldt dig OSVAL på Blackboard, så ligger det under ‘ressourcer’

Eeeh… Blackboard?

Jeg har aldrig brugt det, men du har det på punkt.ku nederst i menuen til venstre efter du er logget ind.

Hallo Dr. Bæth, hvor svært kan det være ; )

Spørg os eksperter der lige har afleveret : )

Du kan finde et link til kataloget her:
http://www.sis.ku.dk/lp/VisAfsnit.asp?S … &InFrame=0

God fornøjelse med det.

Peter P.

Mangler selvfølgelig lige at understrege, at det selvfølgelig har virket for mig…

Peter, jeg ringer dig lidt senere idag… Er fanimej svært at komme igang! :slight_smile:

Den af Peter P nævnte adresse indeholder rigtig nok et link til OSVAL-emnekataloget, men linket er dødt. Nogen ide om, hvor emnekataloget ellers kan findes?

Heureka!

http://sis.ku.dk/sis/upload/Emnekatalog%20E05.pdf

Spørgsmålet er så, hvor F07-udgaven kan findes?

Der er et fag man kan melde sig til på Absalon der hedder Me-07E-OSVAL I (bacheloropgave).

Hej Morten,

Tak for dit svar.

Jeg kender godt til informationen på Absalon - men den indeholder, så vidt jeg kan se, ikke et emnekatalog.

Andre ideer? Der må være nogle OSVAL-studerende derude.

Tja, overvej om du har brug for et emnekatalog.
Prøv at sætte dig ned og overvej hvilke specialer du finder interessante. Derefter skriver du til overlægen på de pågældende afdelinger, og spørger om de har et forslag til et OSVAL projekt. Jeg har til begge mine projekter fået svar inden for få dage.

Selvfølgelig har du ikke et “menukort” som i det gamle osval katalog, men det blev jo ret hurtigt outdated alligevel, i takt med at emnerne blev valgt af andre studerende.

Held og lykke,
steen

Information kan man i disse dage finde på nogle institutters hjemmeside, SIS og Absalon - smart ikke? Osval I står der mere om både på Absalon (faget blev nævnt af Morten N.H. i går) men også på SIS. Gå til VKO og Osval > Osval I > Information om Osval I og kig midt i teksten, så finder du et link til det nye Emnekatalog for både Osval I och II.

Jeg ville nok anbefale at bruge kataloget; man kan være heldig og have et smertefrit osval-forløb, men desværre findes der nogle eksempler på at det måske ikke lykkes helt når man selv arrangerer det. Det største problem er nok vejlederen - vedkommende er eventuelt underviser på et klinikudvalg og man ville tro at det er godt nok, men på osval kontoret er de ikke ret glad for denne kategori af vejledere (de tæller som eksterne, på trods af at de i princippet kan tolkes som værende interne…). Hun/han skal nemlig være ansat ved uni, ellers bliver de nødt til at betale løn for de ti timers vejledning. Konklusionen er altså, at alle de projekter der præsenteres i emnekataloget burde garantere en problemfri proces.

Selv kontaktede jeg en læge ved Riget med eget forslag til projekt og var ellers meget glad for samarbejdet, men da jeg skulle aflevere forsiden (som jo smart nok afleveres først det samme semester som man går til eksamen) gik der sådan lidt kage i det, kan man sige, men heldigvis lykkedes det mig at få ham godkendt.