OSVAL II vejledere

Hej

Er der en skarp hjerne der ved, hvor man kan finde listen med godkendte OSVAL II vejledere?

Det eneste jeg umiddelbart kan finde er et emnekatalog som pdf fil ( http://www.sis.ku.dk/sis/upload/Emnekatalog%202007.pdf )

Nægter bare at tro, at det er de valgmuligheder vi har…

/Mikkel

Hejsa
Det findes også et katalog fra 2008 (kan godt nok ikke huske hvordan jeg fandt den) men valgmulighederne er nok ikke så meget større.
De har jo lige lavet reglerne om, så prøv at ringe spørge på eksamenskontoret. Der må næsten være flere muligheder end dem i kataloget, selvom vejleder jo skal være ansat ved fakultetet. Husk at de enkelte vejledere helt sikkert nok har flere emner i ærmet end dem der står i kataloget.

Mette

Hej Mette

Det er ikke så meget emnerne der bekymrer mig. Det er mere, hvor få forskellige afdelinger og hvor få vejledere vi har, at vælge mellem.
Tænker, hvis man gerne vil skrive OSVAL i et speciale man senere vil prøve at komme ind for, er ens muligheder jo stærkt begrænset…

Du skulle vel ikke ligge inde med 2008 kataloget på pdf fil vel :slight_smile:

/Mikkel

Her er emnekataloget fra 2008: http://sis.ku.dk/sis/upload/Emnekatalog … aug.08.pdf
Men det er ikke mere opdateret end at jeg fandt min Osval I vejleder fra efteråret 05 i det - han havde ellers mistet retten til at have osvalstuderende mere :x:

Tak for det Theresa

2008 kataloget har et noget bredere udvalg, men sætter stadig mange begrænsninger.

Tak for svar

Mikkel

Kan du ikke finde din egen vejleder?

Af sparehensyn har KU fjernet den mulighed. Nu må der kun vælges vejledere fra kataloget = dem der i forvejen er ansat som lektorer, professorer etc.

Reglerne er vel, SVJV, at vejleder skal være ansat på SUND - om det så er som klinisk lektor, forskningslektor, professor, lektor etc. det er hip som hap. Desuden skal vedkommende være vejleder kvalificeret, dvs. mindst en Ph.D.-grad.

• Mikkel

Det er også sådan jeg læser reglerne.
Hvorvidt vejlederen nødvendigvis skal være intern lektor er jeg bare ikke så sikker på.

/Mikkel

Det er - formelt set - ikke påkrævet at vejlederen har en en Ph.D- eller doktorgrad!

Det skal de ikke nødvendigvis - klinisk lektor eller forskningslektor kan svjv. også bruges - humlen er, at vedkommende skal være ansat på SUND.

• Mikkel

Et alternativ til at vælge noget fra kataloget kan være at opsøge en intern ansat på SUND
og spørge om det er muligt at lave OSVAL i et givent emne :idea: . Man har heldigvis rige valgmuligheder på institutterne. Jeg kan anbefale at lave et uforpligtende møde først inden man aftaler for meget :shock: