OSVAL/opgave-skrivning

Jeg er igang med min OSVAL II og savner noget litteratur eller lignende om hvordan man skriver en opgave af denne type.
Jeg har en vejleder, som går ud fra, at man ved hvad en protokol er, og hvordan man strukturerer en opgave.
Det synes jeg ikke jeg er blev undervist i - er I?
Er der nogen der ved om der er noget litteratur om, hvordan man bygger en opgave op. Hvad skal stå hvor?, hvad kræves af et litteraturstudium?, hvad er en protokol? og andre spørgsmål som man bør kunne besvare før man skriver sin OSVAL.

Steffen

Prøv at starte med Pædagogisk Udvklingscenter, KU.

Af litteratur har Munksgaard udgivet bogen Klinisk forskningsmetode (ca 200 sider) som blandt andet indeholder kapitler om litteratursøgning og udarbejdelse af protokoller samt meget andet brugbart.

Supler eventuelt med Basal sundhedsvidenskabelig statistik - Begreber og metoder. Den er mere overskuelig end statistikbogen fra 3. semesterkurset på gammel ordning.

Tak for hjælpen Gordon.

Steffen.

Hej
Nu ved jeg ikke helt hvor omfattende din protokol skal være men de fleste steder er man begyndt at bruge “good clinical practice” guidelines i udformning af protokoller til humane forsøg.

En google-søgning gav f.eks - har ikke læst dem selv.
http://www.emea.eu.int/pdfs/human/ich/013595en.pdf