Overblik: Udenlandske bachelorer i medicin der giver adgang til danske kandidater

Hej alle sammen

Jeg vil meget gerne danne mig et overblik over, hvilke udenlandske bacheloruddannelser i medicin, eller samlede professionsuddannelsers første 180 ECTS, der giver adgang til at søge optagelse på ledige pladser på en dansk kandidatuddannelse i medicin (her tænker jeg fortrinsvis SDU, da jeg har forstået at mulighederne er størst her).

Desværre må studienævnet, eller den faglige vejledning, ikke udtale sig, og vil ikke forhåndsgodkende, og man må derfor selv opsøge viden og erfaring - derfor dette indlæg.

Jeg vil meget gerne høre om alt, hvad folk er blevet optaget med. Både det direkte adgangsgivende og der hvor man har skulle supplere.

Helt konkret hører jeg også gerne, om nogen er blevet optaget på baggrund af den norske bacheloruddannelse i medicin fra Atlantis Medisinske Høgskole?

Mange tak for jeres hjælp :slight_smile:

Vh. Jav

Jeg tror du kigger gennem et meget lille nøglehul. Ikke at jeg skal slukke dine drømme.

Antallet af de danske kandidatpladser er jo primært allokeret til antal bachelorstuderende. Derefter fyldes op ved intern flytninger i DK: AU—> KU etc.

Jeg tror den bedste chance er færdiggøre uddannelsen ektern - eller i hvert fald have en forventning om det er sådan det må være. Derefter kan du evt søge om dansk autorisationsID.

Jeg har i hvertfald over årene set det via siden her - at det er mere og mere svært at flytte bare internt. Jeg blev selv i 2003 flyttet fra SDU til KU - men det var andre tider.