Overfladeanatomi - Matthiessen, Holm


http://forlag.fadl.dk/vis_bog.phtml?uid=108

Matthiessen, M.E. og Holm, J.V.,
hæftet, 174 sider,
udgave/oplag: 02/02,
årgang: 1995,
ISBN: 87-7437-384-6

Forlaget skriver:

[quote]
81 billeder med tilhørende forklarende detailtegninger fylder bogen. Der er tale om en lærebog, som kan bruges til palpationskurser eller som hjælp til indlæring af anatomien. Flere af billederne bliver i dag brugt til de anatomiske forelæsninger. En spændende og anderledes bog for mediciner, der er særligt interesserede i anatomi.[/quote]

en bog man sagtens kan klare sig uden. lån den på biblioteket, og kig på bilderne. i odense kommer der helt sikkert billeder til spot eksamen (1. årsprøven) fra denne bog, så det er ikke helt uvæsentlig at kigge på bilderne…

Jeg købte bogen brugt på 3. semester, men fik ikke rigtigt brug for den. Man kan sagtens klare sig uden. På KU (ny ordning), kommer man ikke op i billederne, men trækker man f.eks. et OE spørgsmål, kan man risikere at skulle palpere forskellige anatomiske strukturer, og der er det en lille hjælp med bogen.
Køb den brugt eller kig på den et par gange i bib.

Jeg købte denne bog fordi den stod på listen over de bøger man skal bruge på 3. sem. KU
Jeg kiggede i den en gang efter jeg havde købt den, men brugte den ikke en eneste gang til undervisningen - men så kunne jeg da i det mindste sælge den en en særdeledes god stand :wink:

Hvis man mener man har brug for bogens information kan det, som Singh har nævnt, læses hurtigt på biblioteket.