Overflytning eller fjernstudie?

,

Jeg står i den ærgerlige situation, og jeg blev optaget på Medicin SDU i år, og min kærestes uddannelse kun kan læses i Aalborg.
Jeg flyttede (fra min kæreste) til Odense i August - men har desværre fundet frem til, at studiet (og fritiden) bare ikke er sjovt, når jeg mangler ham i hverdagen. Derfor vil jeg gerne flytte tilbage til Aalborg.

Er der nogen der har erfaring med at flytte fra SDU til AAU?
Eller at læse SDU som fjernstudie, og kun dukke op til eksamener og obligatoriske fag?

Håber på lidt gode råd :crossed_fingers:t3:

Hej @Signe1 og velkommen til studmed.dk

Først tillykke med optagelsen!
Dernæst; det lyder som en øv-situation for dig.
Overflytning er meget svært før mellem bachelor og kandidat. Se evt. en nylig tråd om samme emne dog til KU.
Du kan godt fjernstudere. En del gør det fra København. Har dog ikke hørt om nogen der gør det fra Aalborg - der er langt. Men der er trods alt ikke ret meget obligatorisk undervisning på studiet så hvis du kan forene dig med at gå glip af en del undervisning og gå glip af en del socialt så kan det godt lade sig gøre. Men det er et (svært) valg du må tage.
Se også tidligere tråde om emnet her i forum. Du kan bruge søgefunktionen øverst på siden.
Og spørg endelig hvis du ikke finder det du søger.

Dbh.
KmK

1 Synes om

Kunne I evt. mødes på midten og flytte til Århus? Så ville du have 2 timer og 10 min til SDU og din kæreste ville have 1 time og 40 min til AAU