Overflytning fra SDU til KU på bacheloren - spørgsmål

Hej - er der nogen her der er flyttet over fra SDU til KU i løbet af bacheloren? Man skal have bestået hvad der svarer til 1. studieår på KU, men jeg kan ikke finde ud af hvad det svarer til ift SDUs moduler. Har skrevet til KU studievejledningen, men de sagde at de kan ikke give en vurdering - det er kun optagelsesnævnet der kan vurdere det. Er der nogen her der ved?? Er ret fortvivlet over hvilke kurser jeg bør prioritere lige nu…

Du kommer nok ikke til at få en overflytning lige meget hvad. Læs i de andre tråde herinde om samme emne

Hej - jeg troede også det samme som dig, men har efterhånden snakket med flere der har gjort det. Altså uden at skulle søge om optagelse på ny, og uden optagelsesprøve. Så jo det kan man godt.

Har et par reeksamener her til sommer, og er i tvivl om hvad jeg bør prioritere for at være helt “dækket”. Ville være ret ærgeligt hvis der var et par ECTS som jeg manglede ift KU’s 1. studieår… men altså ift det med overflytning - det er underligt for jeg var nemlig helt sikker på at det ikke kunne lade sig gøre- men så talte jeg med en som har gjort det og han havde også en ven der havde gjort det samme. Og har også mødt andre som havde den samme plan- at overflytte inden de afsluttede bacheloren. Fordi hvis man vil overflytte på kandidaten skal man nemlig til en optagelsesprøve. Men lidt underligt ja

Jeg håber da for dig at det kan lade sig gøre, men ærlig talt tror jeg ikke på det desværre