Overflytning fra udlandet

Hey

Nogen der ved om man kan overflyttes til en af de danske universiteter fra udlandet. Jeg er selv på andet år.

Mvh
Tim

Det kan man godt :+1: På SDU starter der ofte en hel der på kandidaten der har taget deres bachelor andre steder i Europa.

1 Synes om

Tak for svar @KirurgenmedK ved om man kan overflyttes uden færdiggjort bacehlor men kun færdiggjort to år

Det tror jeg er tæt på umuligt faktisk. I så fald vil det foruden der er en ledig plads kræve at du har lært alle de samme ting efter to år i udlandet som man har på det universitet du søger til. Og uddannelserne er næppe skruet helt ens sammen så det er nok ikke tilfældet.
Tror ikke at du skal forvente at få overflytning før efter endt bachelor og ikke engang der kan du regne med det for der kræver det jo så at der er ledige pladser på kandidaten. Men som tidligere skrevet oplever vi ofte på sdu at der kommer en del udenlandske studerende ind på kandidaten.

1 Synes om

offtopic: hvordan oplever i kvaliteten af de fra udlandet rent fagligt? Er der snak i krogene? Eller kan fagligheden fint sidestilles med en dansk bachelor?

1 Synes om

Godt spørgesmål håber på svar fra danske bachelorer og udenlands bacehelore

På min årgang fik vi mange udenlandske studerende ind da kandidaten startende, og min opfattelse er at de generelt er dygtige og har et sammenligneligt fagligt niveau. De har lært det meste meget detaljeret og har godt styr på det. På flere punkter virkede det faktisk til at de var foran os, men man må også huske at det er de dygtigste studerende der optages og overflyttes ind på kandidaten i Danmark.
Der er dog nogle punkter hvor de har store huller i forhold til det vi har lært om fx forskningsmetode og evidensbaseret medicin. Men det lærer de jo også og så er de med igen.
Så det kan i hvert fald sagtens lade dig gøre at skifte til et dansk universitet mellem bachelor og kandidat, men igen afgænger det jo i sidste ende af om der er ledige pladser når retskravsansøgerne har søgt.

/KmK

1 Synes om