Patientkontakt SDU

Jeg læste et sted (tror det var paa SDU’s hjemmeside) at man faar allerede patientkontakt fra forste semester. Kan det passe?

Hvordan foregaar det? Er det en stor del af studiet eller mere et en-gangs scenarie?

Lige et sporgsmaal mere: Jeg kan se at en del af studiet paa forste modul foregaar ved OUH. Hvordan er det at skifte imellem hospitalet og universitetet? Gaar der busser nemt fra begge steder?

Studieordningen på SDU er lige blevet ændret, så om man får patientkontakt fra 1. semester af, det aner jeg ikke… På den gamle ordning er der 2 dages klinik på modul 3 (2. semester). Hvis man vil have mere klinik er det bare at ringe en afd. op - de plejer at være smaddersøde :slight_smile:
Det er langt det letteste at cykle mellem uni og OUH :slight_smile: Tror der går busser, men jeg ved det ikke - har altid bare cyklet

Sent from my iPhone using Tapatalk

Paxe skrev:

[quote]Hvordan foregaar det? Er det en stor del af studiet eller mere et en-gangs scenarie?

Lige et sporgsmaal mere: Jeg kan se at en del af studiet paa forste modul foregaar ved OUH. Hvordan er det at skifte imellem hospitalet og universitetet? Gaar der busser nemt fra begge steder?[/quote]

Sidste år, til optagelsesprøven, tog jeg bussen fra uni til hospitalet, og jeg synes selv at det var ganske nemt.

Rejseplan

Busplan

Nu ved jeg af gode grunde ikke hvordan det er med patientkontakten, men det ville da være lækkert hvis man allerede blev introduceret til det i løbet af første semester. Jeg synes selv at patientkontakten er alfa-omega inden for studiet, da jeg ikke selv vil have en læge, der måske er fagligt kompetent, men samtidigt er utilpasset på det patientmæssige område.

Mvh. Bastian

Klinikopholdet skulle også gerne stadig befinde sig på 2. semester, om end som modul 4, efter den nye ordning. Den er dog ikke 100% fastlagt.

Som udgangspunkt har man 2 dages klinikophold på det modul, samt undervisning i Sundhedspsykologi (Som også giver indblik i blandt andet patientsamtaler og deslige, med øvelser).

Ellers er det 6. semester, hvor man har 2 ugers ophold på en afdeling.

Men der er mange, inklusiv mig selv, der tager kliniske ophold på diverse afdelinger i løbet af studiet. De er meget åbne overfor studerende de fleste steder, især i sommerferien, hvor de ikke har andre studerende.