Penge til kursus

Hej,

Jeg er i turnus i almen praksis og har fundet et mikroskopi kursus der lyder spændende - den koster bare 2000 kr. Jeg ville høre om der er nogen der har erfaring med at søge penge til kursus?

Mvh
Kirsten

Det er noget du taler med din arbejdsgiver om.

Jeg har oplevet forskellig praksis. I turnus på medicinsk afdeling betalte de aldrig kursusudgiften, men gav fri med løn.

Der hvor jeg er nu får man fri med løn og kursusudgiften betalt, hvis kurset findes relevant for specialet.

Hos os får vi fri med løn og kurset betalt, hvis det er arbejdsrelevant. Får selvfølgelig også dækket transport (m. offentlig transport) :slight_smile: Men det kræver at kurset “anbefales” af din daglige leder… men det plejer ikke være et problem :wink:

Hej

De sidste par kurser har jeg selv betalt. Herunder også en konference i Frankrig som kostede i omegnen af 10.000 kroner.

De kurser jeg har deltaget på har jeg fået enormt udbytte af. Hvis de er fagrelevante kan man i reglen får det dækket på sin afdeling, men der er store forskelle. Medicinsk afdeling har ofte mange læger ansatte som videreuddanner sig i stor stil, mens en øre-næse-hals afdeling har færre fagrelevante kurser de kan følge.

Jeg betragter kurserne som et middel til at videreuddanne mig. Jeg fik min uddannelse betalt af staten og nu må jeg selv klare mig derfra. Når man søger stillinger fremdeles så ser det også godt ud på CV’et at man er aktiv. De fleste kurser er prisrimelige, mens de kirurgiske wetlabs kan koste over 10.000 kr

Hilsen Jesper