Pensum/læseplan 1. semester på KU

Hej

Jeg skal starte på medicin på KU til februar 2010. Jeg vil gerne forberede mig en smule, og eftersom der ikke er et decideret pensum på KU, ville jeg spørge om der er nogen der har en uofficiel pensum-liste, eller læseplan for 1. semester?

På forhånd tak :smiley:

Heysan Per :smiley:

Tjah, nu kommer det svar du ikke gider hører… Vent med at læse til du er startet, på første semester er der massere tid til at få læst, og derfor ingen grund til at begynde allerede nu… dog hvis du absolut ikke kan slappe af her henover julen, så ville jeg læse op på den almene kemi, da det er denne som volder de fleste problemer…

Men mit råd er altså hold nu lidt god jul…
og pensumlisten til humanbiologi er hele " Hole’s Essentials of Human Anatomy and Physiology" så det er såmænd ikke så svært :smiley:

God jul :wink:

Du kan forberede dig ved at prøve at tage til Panum og overnatte der et par gange; så er du godt rustet :lol:

Læseplanen til 1.sem er
Fest gøgl og fjol indtil 3 uger før eksamen hvor du løser gamle humanbiologiopgaver på http://hubeck-graudal.dk/humanbiologi/ og glæder dig over at kemi er lavet om til multiple chhoice også så du derfor gennemgår de opgaver i benytter online. Slut. Resten af tiden hygger du dig med at gå i klubben, benytte din nye stud.med status til at score på og lære alt det relevante og sjove ved at melde dig ind i alle basisgrupperne! :smiley:

God fornøjelse :doc:

[quote=“soc.med”:2c7s4gru]Læseplanen til 1.sem er
Fest gøgl og fjol indtil 3 uger før eksamen hvor du løser gamle humanbiologiopgaver på http://hubeck-graudal.dk/humanbiologi/ og glæder dig over at kemi er lavet om til multiple chhoice også så du derfor gennemgår de opgaver i benytter online. Slut. Resten af tiden hygger du dig med at gå i klubben, benytte din nye stud.med status til at score på og lære alt det relevante og sjove ved at melde dig ind i alle basisgrupperne! :smiley:

God fornøjelse :doc: [/quote]

Jeg synes egentlig ikke, at der har været så meget fest og gøgl, og jeg tvivler på at du videreformidler en helt objektiv version af arbejdsbyrden. :?:
Det er ikke fordi jeg har været stræbsom, men jeg synes at man har haft noget at lave, før læseferien startede. Men nu har jeg selvfølgelig også andet i livet end studiet, så måske er det bare mig, der oplevede det som en tidsprioritering at nå lidt af det hele. Til gengæld er det jo spændende, så det føles måske ikke så overvældende, men det kommer an på de forudsætninger og omstændigheder man har på forhånd. :slight_smile:

Jeg kunne heller ikke vente på at komme igang da jeg skulle starte.
jeg læste dog humanbiologi istedet for - det er noget mere interessant og fornøjelig læsning.
Tag en tur ind i panums boglade, der kan du se bøgerne, og kigge på udvalget af bøger der kan bruges - pensum kan også læses i andet end Hole’s (hvis det stadig er den anbefalede bog).
læseliste… det eksisterer ikke på medicin, det kan du lige så godt vænne dig til!
Pensum er vel stort set hele bogen - det var det ihvertfald da jeg startede.

Havde lige et dumt spørgsmål - nu er jeg ikke den stærkste i engelsk - men da nogle af bøgerne er på engelsk, vil eksamen så også foreå på engelsk ?

Nej, eksamen foregår på dansk. Det er dog accepteret, indenfor rimelighedens grænser, at bruge engelske udtryk hvor man ikke kender det danske.

Vil klart anbefale dig at starte med at læse engelsk på 1. sem. - Man gør sig selv en kæmpe bjørnetjeneste ved at vælge den (dårligere) danske bog til humanbiologi, da man ligeså godt kan vænne sig til at læse faglitteratur på engelsk allerede på 1. Det er uundgåeligt at læse engelske bøger senere på studiet, og man har aldrig bedre tid eller mere undervisning end på 1.