PLakat over muskel og knogle systemet

Hejsa…

Jeg har tænkt mig at købe sådan en plakat(er) nævnt i emnet, men jeg har opdaget der findes to slags:
engelsk / engelsk latin og tysk / korrekt latin.

Hvilken kan I anbefale?

Mvh
b.turan

Køb den tyske. Det er også det du primært kommer til at lære, når du engang skal have anatomi.

Tillykke med optagelsen.

Ja det er den tyske udgave du skal købe. Det kan du blandt andet gøre på denne hjemmeside: http://www.eanatomi.dk …har selv ledt efter tyske plakater, men de er ikke så nemme at finde herhjemme og de har dem heller ikke i universitets bogladen på panum, endte med at købe mine i Tyskland, men der findes åbenbart en glimrende dansk hjemmeside :slight_smile:

Jeg er helt enig i, at du skal købe den tyske. Den har alle de latinske navne svarende til de navne, som netop er de navne, du skal lære. Jeg tænkte i sin tid også på at købe en sådan plakat. Jeg fandt dog hurtigt ud af, at det er fuldt tilstrækkeligt at have et anatomiatlas. Der står det hele alligevel. Held og lykke med det hele.

Dét er rigtigt, men en medicinstuderende SKAL da have kæmpe anatomi-plancher på væggen (?) :smiley:

Hvad med at købe en fin kunst plakat, i stedet, det er kønner at se på! man skal nok blive træt af kroppens muskler, lige meget hvad :slight_smile:

Glædlig Jul

ikke hør på ham - alle de fede medicin studerende har anatomi-plakater hængende. alle andre er vatnisser!

Selvfølgelig har alle fede/seje medcin studerende en sådan plakat, men hvis man kun har et værelse kan det være lidt mærkeligt/svært at se på sådanne plakater når man skal hygge sig?

Ved godt man også kan finde oplysningerne i div. bøger, men måske det var mere praktisk med en plakat, og dog?

Man kunne evt. købe et til toilettet, nogen som har erfaringer med det, så kunne det vel være meget interessant at høre, og vær nu ikke flove for at dele jeres erfaringer lige meget hvor mærkelige de kan lyde for andre mennesker.

Tak for de svar som nu engang kom 8)

Mvh

B. Turan

Right!

WRONG!

Jeg havde faktisk tænkt på det med at have en plakat på toiletten… men ved nærmere eftersyn kunne den kun placeres et sted hvor jeg ikke ville kunne læse hvad der stod på den så den ide opgav jeg… da jeg ikke bor på et lille bitte værelse valgte jeg istedet at købe den største plakat jeg kunne finde som jeg så har hængt over mit skrivebord. Min computer gik efterfølgende istykker, så jeg har ikke siddet ved mit skrivebord og har kun lært en muskel fra den plakat… men tanken var god nok… og når min computer er blevet rask, så skal jeg nok blive glad for min fine plakat.

Desuden, så synes jeg ikke at sådanne plakat ødelægger hyggen… andre folk forventer nærmest man har sådanne plakater hægende når man er medicinstuderende og når man er i et rum med muskel/skelet-plakater så leder det nærmere tankerne hen på massageklinik frem for noget makabert med døde mennesker… såå…konklusion: et lille kollegieværelse med muskel/skeletplakater, lidt starinlys (måske endda lidt røgelse) og noget stille musik kan KUN skabe en rolig, afslappet og hyggelig stemning.

Min lille anatomiplakat fra 1. semester hænger på lokummet! Når man som jeg går på 10. sem har man lykkeligt fortrængt navnene på de særeste små muskler og så er det jo godt at man har lidt lokumslæsning :smiley:

Det har du vel ret i, og det jo altid bedre at se det “i virkeligheden” end blot at tænke på det i hovedet, og så koster en plakat da heller ikke mere end 150 kroner, og hvis man alligevel ikke hænger den op samme dag som man modtager den med posten, så får man vel brug for den på et eller andet tidspunkt i løbet ad de næste 6 år.

Right!

WRONG![/quote]

[size=4] [color=red] WRONG!!![/color] [/size]

Hmm…nu modsiger du lidt dig selv. Med mindre du stadig deler medicin-studerende op i værende “fede” og “ikke-fede”? (det kunne jeg forresten godt tænke mig en definition af)

God jul!

[quote=“Braniac”:3t3ep5pj]
Hmm…nu modsiger du lidt dig selv. Med mindre du stadig deler medicin-studerende op i værende “fede” og “ikke-fede”? (det kunne jeg forresten godt tænke mig en definition af)

God jul![/quote]

det gør jeg

vh,
fede-casper

ps. man kan godt være tyk og stadig have tynd mave
pps. man kan godt være blød og stadig have hård mave