Point i Kvote 2

Hej

Skal hjælpe en ven med at søge ind på medicin via kvote 2.

Har kigget på KUs hjemmeside, men kan ikke finde det sted hvor der står, hvad man får point for, hvor mange point man får og hvor mange man skal bruge for at komme ind.

Er der nogle der ved hvor det står så send lige et link.

/Mikkel

Kig evt i nyere indlæg i kommende studmed.

Har jeg prøvet. Der er ingen der linker!

Hvis du læste i tråden her ville du kunne læse, at der ikke er det gamle pointsystem på KU mere.
Men hvis du vil have et tilbageblik til de gamle dage får du det her.

Du ville i tråden også kunne læse det bedste råd: Snak med en studievejleder!!!

Jeg kan kun læse i tråden hvordan du mener det hænger sammen. Din forklaring er dog lidt tynd.

Kunne godt tænke mig at finde KU eller KOTs officielle optagelsesregler.

Er enig i, at det er en god ide at snakke med en studievejleder. Tror bare ikke det skader at have læst lidt på lektien hjemmefra, da de ofte ikke ved hvad de snakker om.

Tak for link til de gamle regler (det var faktisk dem jeg troede stadig var gældende). Har du et link til de nye regler?

/Mikkel

Prøv at se s 26 her. Det ville da være et glædeligt tiltag på KU!

Men jeg kan ikke se medicinersnittet nævnt noget sted :oops: At de overvejer at holde samtaler, peger i en lidt anden retning…

Forresten tror jeg nu det er de færreste studievejledere på den centrale studievejledning som ikke har læst på lektien. Den slags studievejledning hørte forhåbentlig kun gymnasietiden til :lol:

Hej,

Ifølge det link Simon. kom med syntes jeg ikke at det fremgår noget med “mediciner-snittet” i kvote 2. Kbh. kigger vel mest på “mediciner-snittet” til optagelse gennem kvote 2? Er der nogle der kan bekræfte det.

På forhånd tak!

Hvem ved det bedre end KU selv? Her er der rig mulighed for kontakt.

Hej Simon.

Jeg skriver til Den Centrale Studievejledning på KU.

Blev ikke meget klogere af dit sidste link, men tak for det alligevel.

MVH Mikkel

Synes da ellers mit sidste link er godt overplastret med muligheder for at kontakte folk med svar på præcis dine spørgsmål…

Selvom det hedder studievejledningen for medicin, og kun er beregnet for folk som er optaget, havde jeg stor gavn af at være blevet henvist til dem ved en fejl :smiley: De var flinke til at give gode råd, og virkede bedre udstyret (eller er villige mere ordet?) til at svare på specifikke spørgsmål end den centrale studievejledning var.