Positivt / negativt ved KU, AU og SDU

Hej

Kan vi ikke lave en liste med positive og negative oplevelser, med hensyn til hvordan undervisningen / forlæsningerne er, undervisnings / forlæsnings lokaler, professorer, er forløbet godt planlagt, undervisnings / forlæsnings stil o.s.v.

Det ville være ret godt, at kunne danne sig et overblik over, hvordan det er at studere på de forskellige universiteter

  1. det er svært at lave når alle ikke har læst samme sted.
  2. det den ene finder godt finder den anden måske negativt. Ofte drejer det sig også om ens tilgang til tingene.

Ja, det er ganske enkelt umuligt. Men ikke desto mindre er det et spørgsmål som bliver rejst gang på gang, år efter år.
Du kan ganske enkelt ikke sammenligne de tre universiteter. Jeg ved at jeg i en af mine tidligere tråde har sammenlignet K.U. med SDU, men det er udelukkende ud fra mine iagttagelser og oplevelser, som uden tvivl vil være ret så forskellige som dine.

Se den her: http://www.studmed.dk/indlaeg68635.html#p68635

Jeg vil tro ønsket om en sammenligning af de tre universiteter ligger i at du vil optages på “det bedste” universitet.
Men faktum er, at der i sidste ende ikke og i det store hele, egentligt ikke er den store forskel - så sammenligningen er i bund og grund nyttesløs.

Knuzzer og kramzer (ja, med “z”!)

… selvom AU naturligvis er lige en tand bedre :wink:

hej

det er vel muligt at nævne nogle ting, som er gode og dårlige ved nætop det universit som man selv går på?