Præ-klinik: Skejby eller Aalborg?

Hej,

Jeg er ved at arrangere mit præklinikske ophold (de obligatoriske 2 uger, som skal beståes inden 6. sem (KU)), som jeg har valgt at tage i sommerferien.
Eftersom jeg alligevel er i Jylland i sommerferien, så har jeg valgt at tage det der. Jeg er dog i tvivl om hvad jeg skal vælge, hvorfor jeg gerne vil høre, hvad folk kender til de to steder…

Jeg har fået tilbudt at komme til Skejby eller Aalborg (begge steder på Hjertekirurgisk afd., som jeg ønskede).

Faktorer der spiller ind i mit valg:

  • Udbytte (Taler umiddelbart for Skejby?)
  • Afstand (Aalborg er tættere på)

Jeg håber, I vil give et bud på, hvad I ville gøre i min situation…

Mvh. Søren

Jeg kan i hvert fald VARMT anbefale hjertekir. i Skejby, hvor jeg selv har været på 7. sem. (AU). Den kliniske lektor er vildt flink og medgørlig, og generelt er alle lægerne engagerede og interesserede i, at man får noget ud af sit ophold. Så jeg ville vælge Skejby i dit sted :slight_smile: .

apopov

Hvordan har du fået arrangeret ophold på afd T-OP på Skejby på 7.?
Valgfri klinik eller?

Ja, det var i den valgfri klinik, så jeg slap for at have tropemedicin eller noget andet hippie-bavl :wink: I øvrigt er jeg selvfølgelig vanvittigt interesseret i thoraxkirurgi…

Fordelen ved at arrangere et klinisk ophold på 7. er, at man skal tilegne sig en eller flere kompetencer i løbet af opholdet. For mit vedkommende var det at udtage vener til de coronare bypass-operationer, så det fik jeg meget træning i, og det var en fornøjelse fra ende til anden. Og så var stemningen rigtigt god derude! :slight_smile:

apopov

Hvem kontaktede du for at få arrangeret opholdet derude? Lars Ilkjær eller Hans Henrik Kimose?
Hvor lang tid siden er det? (Her tænker jeg på om universitetet stadig vil forhåndsgodkende det)

Det er vel efterhånden halvandet år siden, og jeg tog først kontakt til Ilkjær, men han henviste mig til Kimose, som jeg så arrangerede det i samarbejde med.

apopov