Præklinisk kursus AU

Hej
Jeg går på 2. semester ved AU og jeg står og skal til at vælge imellem nedenstående sygehuse. Er der nogen der har erfaringer? Al hjælp modtages med glæde, da jeg ikke har nogen anelse om hvad jeg skal vælge :? .

Fredericia sygehus
Herning Centralsygehus
Hobro/Terndrup Sygehus
Holstebro Centralsygehus
Horsens Sygehus
Sygehus Thy-Mors
Vendsyssel Sygehus
Viborg Sygehus

Venligst
/

Altså det faglige indhold er stort set ens på alle klinikstederne, så jeg vil anbefale at du vælger efter hvad der generer dig mindst mht. transport frem og tilbage. Jeg var selv i Viborg, og har kun gode ting at sige om stedet, og så stiller de en (lidt slidt) lejlighed til rådighed. De kliniske lektorer er gode, og lægerne er generelt gode til at inddrage de studerende i hverdagen. Men har ikke hørt om nogen skrækhistorier fra nogle klinikstederne, så tror alle steder er gode for en 3. semester studerende.

Jeg var selv i Thisted (som det første hold), og det var en succes! Der er ikke ældre studerende til at komme foran i køen, og man får rig mulighed for at se og prøve en masse. Vi boede i et parcelhus lige ved sygehuset og var bl.a. til ølsmagning og bowling med borgmesteren. Har også hørt, at Vendsyssel skulle være godt, det var der i hvert fald rift om, da vi skulle søge.
/Anna

Mange tak for input, det er værdsat:)