Prognose på skoleskema 1.+2. sem?

Godaften :slight_smile:

I forbindelse med et jobtilbud og generelt af praktiske årsager eftersøger jeg lidt praktiske oplysninger om medicinstudiet - her især antal undervisnings samt forelæsningstimer på 1. og 2. semester - primært med henblik på KU.

Det behøver ikke være helt eksakt, men mere en prognose af;

Hvor mange timer om ugen ca.? Hvilke tidspunkt på dagen (dag/eftermiddag/aften) - er timerne spredt eller samlet koncentreret? Har man typisk nogle skemafri dage - og i så fald; hvor mange dage? Hvordan forholder det sig med antallet af øvelsestimer?

Jeg har forsøgt at finde svar på søgedatabasen, men det var jeg vist helt håbløs til :oops:

Håber derfor at der er nogle, der vil dele sine erfaringer med mig! :slight_smile:

Jeg ved godt at jeg selvfølgelig skal regne med en masse læsearbejde onveni - men det kan man jo heldigvis selv koordinere :smiley:

I øvrigt kunne jeg rigtig godt tænke mig at vide - bruges der undervisningstid på repetition eller gentagelse af nogenlunde ens stof i de forskellige fag?

På forhånd tak :smiley:

Mvh. Littleprincess.

Prøv denne side: http://medicin.ku.dk/

Har hjulpet mig med en del af mine spørgsmål. :slight_smile:

Hehe… :wink:

Jamen har såmænd forsøgt mig i både SIS og Syllabus etc. etc. Der skulle være skemaerne fra 2006 efterår - men de er umiddelbart tomme?

Gik ud fra de var blevet slettet, da de ikke længere var aktuelle - men det kan jo selvfølgelig også bare være mine firefox-indstillinger, der driller… :blink1:

[quote=“Littleprincess”:170v14o3]Godaften :slight_smile:

I forbindelse med et jobtilbud og generelt af praktiske årsager eftersøger jeg lidt praktiske oplysninger om medicinstudiet - her især antal undervisnings samt forelæsningstimer på 1. og 2. semester - primært med henblik på KU.

Det behøver ikke være helt eksakt, men mere en prognose af;

Hvor mange timer om ugen ca.? Hvilke tidspunkt på dagen (dag/eftermiddag/aften) - er timerne spredt eller samlet koncentreret? Har man typisk nogle skemafri dage - og i så fald; hvor mange dage? Hvordan forholder det sig med antallet af øvelsestimer?

Jeg har forsøgt at finde svar på søgedatabasen, men det var jeg vist helt håbløs til :oops:

Håber derfor at der er nogle, der vil dele sine erfaringer med mig! :slight_smile:

Jeg ved godt at jeg selvfølgelig skal regne med en masse læsearbejde onveni - men det kan man jo heldigvis selv koordinere :smiley:

I øvrigt kunne jeg rigtig godt tænke mig at vide - bruges der undervisningstid på repetition eller gentagelse af nogenlunde ens stof i de forskellige fag?

På forhånd tak :smiley:

Mvh. Littleprincess.[/quote]

Hej!

Du finder de opdaterede skemaer for 07/08 på http://skema.adm.ku.dk/sund0708/dk/studentset.htm. Under studie vælger du *Medicin, og derefter hold 101-110 for 1. semester hhv. hold 201-210 for 2. semester. Du kan med fordel under layout vælge skema for overskuelighedens skyld. Herefter vælger du uge 36 og frem.

Og for din egen skyld, så lad være med at rode dig ud i for meget arbejde i starten af studiet. Du får rigeligt at se til! Ikke hermed sagt at du skal glemme at komme lidt væk fra bøgerne også…

Du kan i øvrigt ikke forvente, at der bliver repeteret noget på holdundervisningen (SAU-timerne). Generelt skal du ikke forvente forfærdelig meget af SAU-timerne - det er blot et supplement til din læsning. Du koordinerer og prioriterer stort set din tid selv - udover den obligatorisk undervisning selvfølgelig…

Hien

Hey!

Ville bare lige knytte en kommentar til ovenstående:

På KU er det forbudt for kursusledelserne at lægge mere end 15 timer om ugen - det er både SAU (holdtimer), øvelser, demonstrationer etc.

Det sker, at man har en helt dag skemafri, men det er fuldt ud op til skemalæggerne ved det respektive institut - nogen gange kan det lade sig gøre, andre gange ikke.

Generelt får du masser af skæg og ballade på hele 1. semester, så her er det ærgerligt at binde sig op på for meget fritidsarbejde, hvis man kan undvære.

Held og lykke med studiet.

Vh. Kim

Mange tak for hjælpen begge 2… Det var super :slight_smile:

Jeg må overveje tilbuddet :blink1:

Mvh. Littleprincess