Program til digitale noter

Hej folkens

Hvilket program vil I anbefale man bruger som ny stud. med. til forelæsninger, forberedelse samt eksamenslæsning på medicinstudiet?
Jeg bruger selv Mac og havde selv tænkt på Growly Notes, men vil gerne have inputs/erfaringer hvis I har lidt at dele ud af :slight_smile:

Venligst
KirurgenmedK

Er der virkelig ingen der tager noter på computeren som har et program de gerne vil anbefale?

Jeg kører noter i almindelig word dokumenter :slight_smile:

Hvilken system bruger du?

Noter på mac fungere jo meget fint med sync til clouden.

Hej,

Jeg har også tidligere brugt word dokumenter (mange år tilbage), men valgte så at skifte til Microsoft OneNote (en del af Office-pakken) da jeg skulle tage kemi B og fysik B som suppleringsfag.

Det var suverænt og meget, meget bedre, for mig i hvert fald, end word-dokumentet. Man kan oprette en notesbog til et enkelt fag og en ny fane eller side (kan ikke huske hvad det hedder) for hver enkelt dag, så man har et rigtig godt overblik. Mit problem med work-dokumentet er, at det hurtigt bliver alt for smalt og cramped - føler man skal spare på pladsen, og man kan hurtig spilde tid på at indsætte billeder osv.

Med OneNote syncer man også til sin Microsoft-konto og det hele ligger i en cloud. Jeg ved ikke hvad deres datapolitik er, men med Google i baghovedet er det nemt at tro, at de scanner og indekserer alt hvad der står, så det skal man også lige have med.

Da jeg ikke kom ind sidste år, og egentlig var sådan lidt i en hvad jeg gør nu situation, blinkede jeg ikke 2 gange før jeg slettede alle mine noter i OneNote, hvilket jo selvfølgelig var dybt åndssvagt. Easy come, easy go. Så jeg bruger ikke OneNote på samme måde igen :slight_smile:

Jeg har så prøvet at installere 3, 4 eller 5 foskellige notesprogrammer til når jeg skal starte til februar, de fleste kun til linux, men også nogle til Windows, for at finde et alternativ. De alle sammen stinker i forhold til OneNote og ingen af dem kan hvad OneNote meget simpelt kan og gør.

Så prøvede jeg at gå tilbage til word-dokumentet (bare i LibreOffice) og prøvede med deres web-layout eller view, sådan at man ikke var begrænset til A4-papiret. Det fungerede meget godt, men OneNote er bare bedre. Jeg ved ikke om det hedder det samme i word til Windows (gider ikke at boote Windows for at checke), men tror det fungerer på samme måde.

Så nu har jeg lavet et lokalt krypteret drev, installeret Windows kun for at have OneNote og sat OneNote til kun at gemme lokalt.

Tak for jeres svar :+1:
Mit indlæg er jo efterhåndet et par år gammelt så jeg har fundet en måde at gøre tingene på nu :slight_smile:

Men ja, OneNote fungerer fint og Word-dokumenter kan også gå.

frold: Jeg bruger Mac så Spotlight er guld værd når man skal lede efter ord/forkortelser.

Mange hilsner
KmK