Psykologi eksamen

hej

jeg skal snart op til psykologi (2. semester)¨

har ingen ide om hvordan det skal foregå.

Der er nogle der siger at man ikke skal snakke om den opgave man har skrevet.

Kan I fortælle om hvordan eksamen bliver

tak

Jeg vil bare råde deg til å gå å se på en eksamen. Jeg skal selv ha eksamen i morgen, og så på noen idag. Det er mest fornuftlig å finne ut hvilken sensor man skal ha for å se på en eksamen med samme sensor/eksaminator.

Du finner listen her:

http://www.sund.ku.dk/studieInfo/uddann … terS05.pdf

Det er en direkte link.

Den eksamenen jeg så på idag var meget mer uformell enn jeg hadde forventet. Det fungerte mer som en dialog mellom student/ eksaminator. Noe de imidlertid gerne ville ha, var navn på de som hadde lagd de ulike teoriene, f.eks. lege/patientteorier.

Ellers virket det heller ikke som de fem minutter man presentere oppgaven sin, var særlig viktige så lenge man sa noget…

Held og lykke :slight_smile:

Det er vel både rigtigt, og så ikke alligevel.
I skal op som en gruppe, og skal så når eksamen starter, skiftevis fremlægge det i hver især har skrevet om. Hvorefter der bliver stilet spørgsmål.
Mener I hver har ca. 5 min. til oplægget, og i den tid vil det jo nok være tosset, at sidde ordret og genfortælle hvad der står i opgaven - det ved ekseminatorerne jo godt i forvejen, da de forhåbentlig har læst din opgave?! Når det så er sagt, skal man vel også være klar over, at man selvfølgelig heller ikke skal snakke om noget fuldstændigt fjernt fra det man har skrevet om.
I min gruppe kørte vi en strategi der gik ud på, at gribe nogle af de løse ender der måtte være i opgaven , og så prøve at perspektivere videre på det. Det er jo begrænset hvad man når på de 5 (mener det er 5?) sider man har til sin rådighed, og den konklusion/perspektivering der måtte mangle/halte i opgaven, kan man så snakke ud fra til eksamen.

Derudover er det en god ide, bare at sætte sig en lille smule ind i hvad de andre i gruppen vil snakke om, da det tit giver gode point når I evt. kan referer til hinanden, så det hele virker som en stor opgave - det kan de godt li`

Håber det hjalp dig lidt.

Pøj Pøj