Relaunching af studmed.dk - something big is going to happen

Hejsa,

Det er på tide at give studmed.dk et facelift og ikke nok med det, det er på tide at gå fra 00’ernes forum-æra til 10’ernes sociale netværks æra.

Der udvikles stadigvæk, men der tænkes store tanker, men spørgsmålet er hvad I synes om det?

Hvad tænker du om et socialt netværk for studmed’er og læger? Hvor man kan connecte og dele filer, nyheder, viden og indgå faglige fælleskaber. Præcis som det kendes fra f.eks. facebook? Du vil kunne logge ind via din facebook profil. Gøre dine venner opmærksom på indhold på studmed.dk som de bare MÅ se. Oprette events og meget mere…

Umiddelbart vil det blive delt op så der er 2 profiltyper

Studmed - en profiltype der ikke kræver godkendelse - altså en åben profil
Læge - en profiltype der kræver godkendelse og f.eks. et autorisationsid.

Læger kan “tale” i et lukket fælleskab, og se alt det som studmed også kan, men studmed kan ikke tilgå de dele der er lukket for læger. Bliver man læge, skal man ansøge om at få sin profil konverteret til læge…

Skal jeg gå videre med ideen eller skal studmed.dk bestå som et forum…

Forum’et vil blive indarbejdet i den nye side og profilerne vil blive automatisk overført til den nye side.

Studmed.dk vil forsat være gratis og reklamefrit.

Skulle du ønske at hjælpe med grafik, tekst, etc - så giv endelig lyd. Har du php og mysql skills over basic niveau - kan din hjælp også bruges.

For den tekniske kan der oplyses at der planlægges at overgå til Joomla v. 1.6 med brug af jomSocial. Har du joomla erfaring og gerne vil hjælpe, så giv endelig også lyd.

(undskyld den lidt poppet afstemning) :slight_smile:

Hej Frederik

Godt du tænker i de baner! Det er rigtig fine ideer du kommer med!

For mig at se er det rart at studmed ikke nødvendigvis er koblet på fb, af denne ene årsag, at en del medlemmer har valgt at være anonym.

Kunne det være en idé med privat/ offentlig chatfunktion (efter eget valg)?

Jeg vil gerne bidrage til den praktiske del af arbejdet, men det må vente lidt, så jeg måske kan nå at lære hvad der behøves. Du er velkommen til at give et praj.

Mange hilsner
Mignon

Ideen er ikke at man skal have en facebook profil - det har jeg end ikke selv :slight_smile:

Ideen er at nye brugere kan oprette sig via deres facebook profil - så info derfra kommer automatisk over i det nye system - eller hvordan det virker… Skal lige have oprettet en fb_profil selv :slight_smile:

Chat kan jeg overvej, men det har der i tidligere udgaver - i 2005 været, men det blev ikke brugt… Men nu er tiderne jo også anderledes :slight_smile:

Alle kreative input modtages…

Hvad er planerne mht. deling/tilgængelighed af evt. personlige oplysninger? Som Mignon også lidt er inde på kan det være en god ide at kunne selektere/godkende kontakterne og det indhold de enkelte må se (hvilket fb i øvrigt gør ret elendigt hvilket ironisk nok også har bidraget til dets succes, he).

Det er en efterhånden “gammel kendt” sandhed at sociale medier og arbejde kan være en uheldig blanding hvis man ikke er forsigtig. Det skulle f.eks. ikke undre mig om sådan en profil og dens evt. indhold blev tjekket inden en ansættelsessamtale. Selvfølgelig er man selv ansvarlig for hvad der ender på nettet, men det skal også være muligt at styre selv (modsat feks. fb).

For hver felt i sin profil det være sig:

Køn, fødselsdag, Studiested etc kan du angive om feltet skal være synlig for:

  1. offentlig
  2. medlemmer af siden
  3. venner
  4. Privat (kun for mig selv)

Og det er meget intuitivt at ændre…

Som en bruger der først for nylig er begyndt at anvende studmed.dk intensivt (på trods af at jeg kun har 1 år tilbage på studiet - better late than never) vil jeg sige at studmed.dk er et velkomment alternativ til facebook o.lign.
Det er super fedt at man kan læse om andres overvejelser og trække jeres erfaringer. :smiley:

Hvis jeg skulle sige hvad jeg efterlyser, så er det selvfølgelig altid rart med et facelift til hele siden, men hvis jeg selv skulle bestemme ville jeg nok vælge at studmed.dk’s interface til mobile enheder blev opdateret istedet.

Jeg har desværre ikke den store programmeringserfaring at tilbyde selv, men et interface der passer til eks. iPhone / iPad ville ihvertfald være højt på ønskelisten - enten som en App til download i AppStore, eller blot en opdatering af m.studmed.dk

Jeg prøver senere i denne uge at uploade nogle screenshots af, hvordan det kommende studmed.dk kunne se ud som socialt netværk…

Hej Frold og co.

Er der noget nyt fra denne front?

vh

Nææ, ikke rigtigt!

Venter lidt på en stabil løsning, og så er det jo et stort spring, så jeg er lidt i tænkeboks…

Jeg har rigtig meget erfaring med grafik og har primært udviklet og drevet communities. Hvis du har brug for assistance, vil jeg meget gerne hjælpe til. Jeg kan, som sagt, lave grafik og har masser af erfaring med communities, men jeg kan ikke kode.

Wauw spændende Dysp - netop hvad jeg har brug for!!

Jeg kan intet grafik…

Velkommen til at skrive på abb (a) liljefred.dk

Kender ikke Joomla, men har læst gode ting om Oxwall som reskab til at lave et socialt netværk.
Ved ikke om det har nogen interesse, ville bare lige smide det op hvis du ikke kendte det.
www.oxwall.com

Glæder mig meget til at se hvad der sker!

[quote=“Bottomfarm”:3f5kol07]Kender ikke Joomla, men har læst gode ting om Oxwall som reskab til at lave et socialt netværk.
Ved ikke om det har nogen interesse, ville bare lige smide det op hvis du ikke kendte det.
http://www.oxwall.com

Glæder mig meget til at se hvad der sker![/quote]

Tak vil tage et kig på det…

Det er en .org side, ikke en .com som jeg skrev. Beklager fejlen.

Hvad med https://github.com/insoshi/
Eller
http://communityengine.org/

Mvh svend

Der er lidt preview billeder i dette indlæg!

studmed-dk-er-ustabil-preview-af-det-nye-studmed-dk-t17935.html