? relevant erfaring når man søger medicin

Hej!

Jeg er godt i gang med at forberede mig til at søge optagelse på medicinstudiet næste år :smiley: Min absolut første prioritet er KU, men jeg er villig til at flytte for at læse medicin. Tager nemlig alle chancer!

Vil I kloge mennesker give et besyv med om nedenstående kan regnes for relevant erfaring i forhold til medicin?

  • Jeg har 20 års undervisnings erfaring (aldersgruppe 6-85 år), deraf har jeg også undervist fysisk og psykisk handicappede i 5 år (et fag i kunstens verden). Niveauer var fra begyndere til og med videregående uddannelse. Er det ikke relevant erfaring at henvise til i sin motiverede ansøgning? Som underviser træner man bl.a. formidling og det pædagogiske tilgang, udover at man skal støtte sig til psykologi og en masse andet pædagogfagligt (og specialpædagogisk mht. de handicappede…)

  • Derudover vil jeg spørge om det at man har arbejdet som freelance tolk i en årrække (tolkning i kommuner, hos privatpraktiserende læger, på hospitaler og hos psykologer) ikke også er relevant erfaring at nævne i ansøgningen? Man får indblik i hvordan ‘medicinverden’ fungerer i praksis og bl.a. lærer om tavshedspligt og patientkontakt…

  • jeg har taget mig af en kronisk syg pårørende i de sidste 18 år…

På forhånd tak
Mignon

hei Mignon!

jeg er ingen ekspert på å skrive motiverte ansøgninger, men jeg har forstått det sånn at all erfaring innen Helse og sosial bør nevnes i ansøgningen.
din søknad kan nok bli riktig så god! :slight_smile: begynn å skrive på ansøgningen nå. som du sikkert har sett, så kan du poste ansøgningen her på studmed.dk. ved å gjøre det kan du få tips og råd fra andre medisinstudenter. kanskje de vet hva en god motivert ansøgning bør inneholde.

lykke til!

hilsen Marianne, kommende(?) studmed :slight_smile:

Det lyder godt nok som et imponerende CV :slight_smile:

Hvis du skal nævne din erfaring i din ansøgning, skal du næsten også forklare hvad det har lært dig - lidt ligesom du gør overfor os. Synes du at det kunne være relevant, og vise at du er dedikeret, lærenem, en god studiekammerat osv. så tilføj det :slight_smile: