Resultat af MMI 2011

[quote=“Dysp”:1s4wrlct]Jeg fik desværre kun 35. “Dine scorer blev Samlet Score: 35 Instruere: 4 Udføre: 6 Hormonforst. stoffer: 6 Desinfektion: 4 Motivation: 3 Nakkefoldsscanning: 4 Egenbetaling: 4 Kommunikation: 4 . Testens grænsescore var: 39.”

Jeg scorede simpelthen mindst i motivation (3)? Jeg er det mest motiverede menneske på jorden. Whatthefuck. Jeg synes ikke helt at scorerne stemmer helt overens med mine præstationer. Fx også kun 4 i desinfektion? Jeg var fandme god i dén! Det var den jeg var bedst i :expressionless: [/quote]

Det er jeg ked af at høre :frowning:

47 point !! :smiley:

Så hedder den enten SDU eller AU efter sommerferien! Nu skal mit bachelorprojekt bare skrives færdigt og så skal sommerferien nydes :smiley:

Glemte lige: Tillykke til alle jer som gik videre!

43 point! Glæææde!

Fluen: Jeg fik 7 point i kommunikation, og min interviewer var en mand. Han spillede selv rigtig godt med, hvilket hjalp en del. Jeg var opmærksom på at være empatisk men samtidig konstruktiv, så jeg ikke bare sad og gav ham ret i, at det hele var noget lort. Jeg spurgte ind til flere forskellige ting mht. familie og hans gymnasietid og sådan og diskuterede mulige løsninger med ham. Jeg tror det er rigtig svært at give en endelig opskrift, og nogle gange er man nok også bare heldig! Jeg har hørt fra andre, at deres interviewer ikke sagde ret meget, hvilket forvirrede dem og gjorde situationen virkelig akavet, så lige præcis på denne stand kan man måske være mere eller mindre heldig. Held og lykke!

[quote=“LotteT”:2o56p0d0]43 point! Glæææde!

Fluen: Jeg fik 7 point i kommunikation, og min interviewer var en mand. Han spillede selv rigtig godt med, hvilket hjalp en del. Jeg var opmærksom på at være empatisk men samtidig konstruktiv, så jeg ikke bare sad og gav ham ret i, at det hele var noget lort. Jeg spurgte ind til flere forskellige ting mht. familie og hans gymnasietid og sådan og diskuterede mulige løsninger med ham. Jeg tror det er rigtig svært at give en endelig opskrift, og nogle gange er man nok også bare heldig! Jeg har hørt fra andre, at deres interviewer ikke sagde ret meget, hvilket forvirrede dem og gjorde situationen virkelig akavet, så lige præcis på denne stand kan man måske være mere eller mindre heldig. Held og lykke![/quote]

Tillykke med det :slight_smile:

Det var da rart at høre, at det var muligt at få gode point hos en mand. Ved min bedømmer skulle man hive tingene ud af ham, så måske har jeg været uheldig, eller bare ikke god nok.

Tusind tak!
Ja, det er svært at sige. Søg igen næste år, hvis det bare er medicin du vil! Held og lykke til dig. Og desuden et stort tillykke til alle jer andre, der er kommet ind!

Du har været til MMI test. Dine scorer blev Samlet Score: 42 Instruere: 4 Udføre: 6 Hormonforst. stoffer: 5 Desinfektion: 6 Motivation: 7 Nakkefoldsscanning: 3 Egenbetaling: 5 Kommunikation: 6 . Testens grænsescore var: 39.

WEEE!!! Så er jeg optaget. Ses højst sandsynlig til februar! Dog noget chokeret over at jeg kun har kunne instruere LEGO til en 4’er. Vi lavede da ingen fejl og snakkede stille og roligt? Og Nakkefolds-scanning-snakken var en af de poster jeg synes gik godt? Hm.

Anyway: WHO CARES!!!

Mvh STUD.MED. Svend Korfitzen! :smiley:

Til lykke til alle dere som har kommet inn!

Min score ble 44, og grensen for nordmenn var 44, jippi!!

Vi var 7 nordmenn som kom inn gjennom kvote 2 i år, er noen av dere her? :slight_smile: Når vet man om man skal starte september eller februar? 30 juli?

Gleder meg vilt til å komme til Odense, og bli kjent med både dansker, svensker og andre nordmenn! :smiley:

nogen der ved om man skal takke ja tak til pladsen nu, eller om der kommer en mulighed, hvor man skal gøre det senere hen omkring den 30 juli?

Jeg ringede derind og spurgte, og vi når vi får vores brev den 30 juli, vil der dukke en mulighed op hvor man kan bekræfte sin plads :smiley:

Jeg blev sq også optaget, med en scorer på 39!

Alt over 39 = spildt arbejde :wink: HAHA :lol:

Er der nogen der ved, hvor aldergrænsen for studiestart i september har ligget de sidste par år?

[quote=“Fluen”:3c893dri][quote=“Heyyou”:3c893dri]Jeg fik 7 i kommunikation…

Jeg tog min stol og satte mig hen til min “medstuderende,” jeg var meget empatisk og prøvede at finde en løsning på problemet og tog min hånd på hendes skulder…[/quote]

Nu er jeg godt nok lidt små bitter/ked af det, så mine udtaleleser bærer lidt præg af det, men helt ærligt så synes jeg det lyder som om det har været en kæmpe forskel på pointene afhængig af om det var en af hunkøn eller hankøn man var ved. Jeg synes selv jeg var enormt empatisk, kom med forslag til hvordan man kunne løse problemet osv.

Og det er selvfølgelig ikke en udtalelse om at din/jeres point i det er ufortjent, nærmere at jeg synes min er dødhamrende uretfærdig. Jeg havde regnet med at få 6-7 point ved den stand, og havdre jeg fået det, var jeg med stor sandsynlighed gået videre.

Men så må jeg jo satse på at det er en pige der er ved den stand næste gang :wink:

Man kunne jo fristes til at spørge om der er nogen af jer der har fået gode point ved den stand, hvor det var en fyr, og hvad i gjorde så i fik gode point? :stuck_out_tongue: [/quote]

Er da ked af at du tror lægerne, ph.d’erne, og andet godtfolk som stiller op til at vurdere jeres indsats baserer det på køn :?

[quote=“Rosenlund”:1ss3x82r][quote=“Fluen”:1ss3x82r][quote=“Heyyou”:1ss3x82r]Jeg fik 7 i kommunikation…

Jeg tog min stol og satte mig hen til min “medstuderende,” jeg var meget empatisk og prøvede at finde en løsning på problemet og tog min hånd på hendes skulder…[/quote]

Nu er jeg godt nok lidt små bitter/ked af det, så mine udtaleleser bærer lidt præg af det, men helt ærligt så synes jeg det lyder som om det har været en kæmpe forskel på pointene afhængig af om det var en af hunkøn eller hankøn man var ved. Jeg synes selv jeg var enormt empatisk, kom med forslag til hvordan man kunne løse problemet osv.

Og det er selvfølgelig ikke en udtalelse om at din/jeres point i det er ufortjent, nærmere at jeg synes min er dødhamrende uretfærdig. Jeg havde regnet med at få 6-7 point ved den stand, og havdre jeg fået det, var jeg med stor sandsynlighed gået videre.

Men så må jeg jo satse på at det er en pige der er ved den stand næste gang :wink:

Man kunne jo fristes til at spørge om der er nogen af jer der har fået gode point ved den stand, hvor det var en fyr, og hvad i gjorde så i fik gode point? :stuck_out_tongue: [/quote].

Er da ked af at du tror lægerne, ph.d’erne, og andet godtfolk som stiller op til at vurdere jeres indsats baserer det på køn :? [/quote]

Nej nej, du misforstår mig skam. Jeg tror ikke at alle de folk der var der til at bedømme os, gav pigerne fordele (desuden er jeg også selv af hunkøn :wink: )

Jeg snakkede om én bestemt stand, og om hvorvidt bedømmerne giver flere point for empati, når det var et hunkøn der var bedømmer frem for hankøn, og jeg vil også gerne forklare hvorfor :slight_smile: .

Opgaven gik ud på at man skulle ind og snakke med sin læsemakker på 3. semester. Vedkommende har dumpet to eksamener, og fået dårlig karakter i en enkelt. Det forstår vi (ansøgerne) ikke, fordi hn fik de bedste karakterer i gymnasiet. Samtidig bor hn hjemme ved sine forældre, og deltager ikke i det sociale. den problemstilling skulle man så tage op.

For det første, så synes jeg sgu at jeg gjorde det godt ved den stand. Ergo havde jeg også regnet med flere point end 3 ud af 7. Jeg synes jeg var meget empatisk, stille og rolig, og fik løst problemstillingerne på bedste vis. Jeg ser så herinde at mange har handlet ligesom jeg, men forskellen har været om bedømmeren/skuespilleren var hankøn eller hunkøn. Derfor satte jeg en kort tvivl op. Den blev jo så afvist, da en herinde fik 7 ved denne stand, selvom bedømmeren var hankøn.

For det andet, så tænker jeg også at mænd og kvinder tænker og handler forskelligt. Og meget generaliserende tænker jeg at kvinder heller vil have en samtale og snakke ud om det hele, så vil mænd heller have et ordentligt spark i røven. Denne forskel skal man jo have in mente, med mindre de er blevet stukket et sæt retningslinjer om hvad der er godt/knap så godt.

Dybest set handler det om at jeg gerne vil lære noget af det til næste gang, og selvfølgelig også er skide træt af at jeg fik så få point ved den stand, når jeg selv synes det var den stand det gik bedst ved.

Men det er ikke ét ondt ord om SDU og den måde de optager på, for jeg synes den er fantastisk - det giver mig jo en chance for at komme ind på drømmestudiet.
Og som jeg har skrevet tidligere i denne debat, så er jeg skide skuffet og ked af det, og det har også en indflydelse på hvordan jeg lige får mig formuleret.

Håber du forstår hvad jeg mener Rosenlund :slight_smile:

Hej alle!

Tillykke til dem, der er optaget! Til Jer, der ikke kom ind denne gang - kæmp videre! Jeg søgte også sidste år, men kom ikke ind.

Det er jeg til gengæld i år - med 46 point i MMI. Er simpelthen så glad, og glæder mig til et langt og spændende medicinstudium :smiley:

Vi ses i Odense, gør vi!

[quote=“Fryd”:3lvp0l2e]Hej alle!

Tillykke til dem, der er optaget! Til Jer, der ikke kom ind denne gang - kæmp videre! Jeg søgte også sidste år, men kom ikke ind.

Det er jeg til gengæld i år - med 46 point i MMI. Er simpelthen så glad, og glæder mig til et langt og spændende medicinstudium :smiley:

Vi ses i Odense, gør vi![/quote]

Det gav opmuntring! Hvor langt nåede du sidste år?

Og selvfølgelig tillykke til allesammen der er kommet ind :smiley:

@Fluen:

Jeg søgte alle steder sidste år og fik afslag - til MCQ fik jeg vist tre point under grænsescoren, så var til MMI for første gang i år. Havde faktisk lidt svært ved at tro på at drømmen ville lykkes efter sidste års nederlag, og tog det derfor langt mere afslappet i år. Ved ikke, om det var en fordel, men det lykkedes i hvert fald, selvom jeg ikke havde regnet med det.

Nu ved jeg ikke, om det er første gang, du søger - men hørte på et tidspunkt, at der (godt nok på KU) statistisk set er langt større chance for at få optagelse på kvote 2 anden gang, der søges… Ved ikke hvad den præcise årsag er, men de fleste kvote 2’ere jeg kender til, kom først ind anden eller endda tredje gang, de søgte.

Derfor: Der er håb forude, selvom det er surt lige nu. Forstår dig så udemærket.

Held og lykke til!

[quote=“Fryd”:dj7ioh9p]@Fluen:

Jeg søgte alle steder sidste år og fik afslag - til MCQ fik jeg vist tre point under grænsescoren, så var til MMI for første gang i år. Havde faktisk lidt svært ved at tro på at drømmen ville lykkes efter sidste års nederlag, og tog det derfor langt mere afslappet i år. Ved ikke, om det var en fordel, men det lykkedes i hvert fald, selvom jeg ikke havde regnet med det.

Nu ved jeg ikke, om det er første gang, du søger - men hørte på et tidspunkt, at der (godt nok på KU) statistisk set er langt større chance for at få optagelse på kvote 2 anden gang, der søges… Ved ikke hvad den præcise årsag er, men de fleste kvote 2’ere jeg kender til, kom først ind anden eller endda tredje gang, de søgte.

Derfor: Der er håb forude, selvom det er surt lige nu. Forstår dig så udemærket.

Held og lykke til![/quote]

Tror helt sikkert det er en fordel at være afslappet, og krydser da fingre for at jeg kan være mere afslappet næste gang, da det helt sikkert var noget af det der ødelagde det for mig.

Det er første gang jeg søger ind, men jeg tager den da bare i anden omgang :wink:

Hej studmed!

Jeg kom også ind!! 40 p - någet andet är ju morakkeri!

Du har været til MMI test. Dine scorer blev Samlet Score: 40 Instruere: 6 Udføre: 7 Hormonforst. stoffer: 5 Desinfektion: 3 Motivation: 5 Nakkefoldsscanning: 5 Egenbetaling: 4 Kommunikation: 5 . Testens grænsescore var: 39.

Ser framemod at läse i Danmark. Er kun halvdansker og har leved hele mit liv i nordsverige så det skal blive intressant att aklimatisere mig i det alternative moderland. Det bliver spännende at se jer allesammen till foråret. Til jer der ikke kom ind; Se det hele som en erfaring og gi den alt näste år så skal i se at det löser sig altsammen.

Hej allesammen :smiley:

Jeg kom også ind! med 44 point, er simpelthen så lykkelig, kan slet ikke få forstå at det lykkedes!

Stort tillykke til alle jer andre der også kom ind! glæder mig til at se jer til september (forhåbentlig) eller februar.

Til jer der var lige ved og næsten vil jeg bare sige klø på. Det er jo marginaler der afgør hvem der kommer ind og nu ved I hvad det handler om. held og lykke med at komme ind på drømmestudiet. Det er bestemt ikke umuligt!

Jeg ærgrer mig gevaldigt. Føler mig forkert bedømt især ved 2 stande. Pigen jeg havde til kommunikation levede sig overhovedet ikke ind i noget som helst og jeg tror det påvirkede det hele rigtig meget. Til motivation, synes jeg også, at jeg er blevet dårligt bedømt. Jeg er helt ærligt det mest motiverede menneske på planeten (synes jeg selv). Jeg gav dog udtryk for, at jeg ikke nødvendigvis ville arbejde som læge, men snarere så det som en bonus at blive det i sidste ende. Jeg sagde, at jeg bare gerne vil studere medicin og så se hvor det bar mig hen. Jeg baserede min motivation på min kærlighed til faget, som jeg absolut elsker og bruger størstedelen af min tid på at læse, både på mit nuværende studie og i fritiden. Det må åbenbart have trukket mig ned? Hvad jeg også tror trak mig ned var, at jeg ikke umiddelbart kendte særlig meget til uddannelsesformen på SDU. Jeg fortalte, at det ikke gjorde mig noget og at jeg faktisk var positivt ligeglad med hvor jeg kom ind, bare jeg kunne læse medicin. Jeg fortalte også, at jeg ville søge ind hvert år indtil jeg kom ind, om jeg så skulle få en nobelpris først. Jeg fortalte, at jeg allerede havde studeret fundamental anatomi og fysiologi, samt undervist mine medstuderende i det grundet min kærlighed til faget og ønsket om at dele så meget viden som muligt, da jeg føler at al viden som ikke deles, er spildt viden. Fortalte i øvrigt også en masse andet om mit kendskab til lægegerningen og medicinstudiet.

= 3 i motivation.

WHATTHEFUCK. Skal jeg sige, at jeg bare synes at det kunne være heeeeelt vildt spændende at læse medicin, fordi jeg helt vildt gerne vil være læge og at jeg bare sååå gerne vil arbejde med mennesker. Er det skidt at have en naturvidenskabelig indgangsvinkel til medicin? Jeg vil supergerne kunne hjælpe folk, men det er ikke min primære motivation, fordi jeg brænder så meget for faget. Tror I, at det har trukket mig så meget ned, at jeg ikke kører ‘den sædvanlige smørre’ af? Eller var det min manglende kendskab til studieformen på SDU? Hvad tror I har været årsagen?

[quote=“Dysp”:26is9qhs]Jeg ærgrer mig gevaldigt. Føler mig forkert bedømt især ved 2 stande. Pigen jeg havde til kommunikation levede sig overhovedet ikke ind i noget som helst og jeg tror det påvirkede det hele rigtig meget. Til motivation, synes jeg også, at jeg er blevet dårligt bedømt. Jeg er helt ærligt det mest motiverede menneske på planeten (synes jeg selv). Jeg gav dog udtryk for, at jeg ikke nødvendigvis ville arbejde som læge, men snarere så det som en bonus at blive det i sidste ende. Jeg sagde, at jeg bare gerne vil studere medicin og så se hvor det bar mig hen. Jeg baserede min motivation på min kærlighed til faget, som jeg absolut elsker og bruger størstedelen af min tid på at læse, både på mit nuværende studie og i fritiden. Det må åbenbart have trukket mig ned? Hvad jeg også tror trak mig ned var, at jeg ikke umiddelbart kendte særlig meget til uddannelsesformen på SDU. Jeg fortalte, at det ikke gjorde mig noget og at jeg faktisk var positivt ligeglad med hvor jeg kom ind, bare jeg kunne læse medicin. Jeg fortalte også, at jeg ville søge ind hvert år indtil jeg kom ind, om jeg så skulle få en nobelpris først. Jeg fortalte, at jeg allerede havde studeret fundamental anatomi og fysiologi, samt undervist mine medstuderende i det grundet min kærlighed til faget og ønsket om at dele så meget viden som muligt, da jeg føler at al viden som ikke deles, er spildt viden. Fortalte i øvrigt også en masse andet om mit kendskab til lægegerningen og medicinstudiet.

= 3 i motivation.

WHATTHEFUCK. Skal jeg sige, at jeg bare synes at det kunne være heeeeelt vildt spændende at læse medicin, fordi jeg helt vildt gerne vil være læge og at jeg bare sååå gerne vil arbejde med mennesker. Er det skidt at have en naturvidenskabelig indgangsvinkel til medicin? Jeg vil supergerne kunne hjælpe folk, men det er ikke min primære motivation, fordi jeg brænder så meget for faget. Tror I, at det har trukket mig så meget ned, at jeg ikke kører ‘den sædvanlige smørre’ af? Eller var det min manglende kendskab til studieformen på SDU? Hvad tror I har været årsagen?[/quote]

Jeg tror helt sikkert det ville have hjulpet dig at sætte dig ind i hvordan studieformen på SDU er, og argumenterer for hvorfor den studieordning passer godt på dig. Det gjorde jeg hvert fald, jeg fik godt nok kun 4 i motivation, men det tror jeg var fordi jeg fik en masse spørgsmål til arbejdet som læge, og det var jeg ikke forberedt på :stuck_out_tongue:
Desuden tror jeg heller ikke det har været en fordel at du har været lidt ligeglad hvor du er endt henne. Du behøver ikke sidde og lyve, og fortælle at det bare SKAL være SDU, men det var måske noget man skulle undlade at fortælle en anden gang :slight_smile:

Det var hvert fald lige mit input :slight_smile: